Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 393 ggr
CBA
0

VIKTIGT!! Läs alla !!

I mitt dagboksinlägg om "Sorgebud" kan du läsa om en fruktansvärd olycka som inträffat en lillasyster till en av pojkarna i min sons klass.

Under påskhelgen drunknade denna lilla tösen på 2 år i en regntunna!!

Det jag vill med detta inlägg är att varna alla föräldrar…farföräldrar…morföräldrar…ja ALLA som har barn i eran närhet och uppmärksamma er på att faror finns där man minst anar dom !!!

Montera fast galler på era regntunnor så denna fruktansvärda olycka inte händer igen !!!

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Christina
0

Så outsägligt sorgligt och onödigt och olyckligt. Hon hade knappt börjat sitt liv.

Hur går de närmaste vidare efter sådan här händelse utan att självanklagelser och beskyllningar driver dem över kanten?

Kiara
0

Vi har en bekant vars styvdotter drunknade i ett dike 10 cm vatten, hon var bara två år och då fungerar tydligen inte reflexerna att komma undan från vattnet. Det går så fort, mycket fortare en man tror.

Vi hade en granne som backade över sin dotter tre år som var bakom traktorn och han såg henne inte. Gud det händer så fort, tänk att som förälder leva med det, en mardröm.

LinneaG
0

#2, va hemskt och backa på sin dotter. Man lär aldrig förlåta sig själv!

jen
0

fy vad tråkigt! stackars liten. min dotter blev påkörd när hon var 3år, som tur var så klarade hon sig med bara blåmärken.

olyckor kan inträffa när man minst anar det.

nalleballe86
0

För några år sedan var det en liten pojke som gick in i  sin grannens trädgård och drunknade i deras fågelbad. Det var här i närheten där vi bor. Jag fattar inte hur man tar sig ur en sån förlust att förlora sitt barn.

gejsa
0

Herrgud! Vad tragiskt. Stackars föräldrar. Hitta sitt barn död i en regntunna. Usch vad otäckt.

CBA
0

Jag mår så dåligt så fy !!

Sitter bara här och gråter…för familjens skull men även för egen skull hur man skulle må efter en sådan tragedi !

Jag ska ringa sonens fröken ikväll och kolla hur de brukar göra vid sådana här tillfällen. Jag känner att det minsta vi kan göra är att iaf starta en insamling i skolan och på dagis till en fin krans att lägga vid tösens kista.

Jag känner mig så handfallen…vill hjälpa till…men vad kan man göra som får föräldrarna och tösens syskon att må bättre ?!

Dom skulle prata med barnen i idag och lämna med brev till alla föräldrar för att informera om olyckan.

Det kommer vara 2000 frågor i min sons huvud idag som vi ska besvara och förklara….

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

mazze
0

Usch, vad hemskt! Stackars människor…Gråter

lisette
0

när jag var liten så druknade en pojke i gödselbrunnen på stället där pappa hade sin häst…

jen
0

usch, det är inte bara olyckor som kan hända, i dagens tidning läste jag att en galning försökte våldta en 11åring när hon var på väg hem från skolan i torsdags. på eftermiddagen.

fy, vad ledsen jag blir för hennes skull