Köpa häst
Jag letar häst. Rid/kör häst.
Har ni några tipps öm vart man kan vända sig?
Länk tipps mm?

Vad för häst letar du efter då? Var bor du?

Jag bor på en liten häst gård i Sörmland. Jag letar efter en rid/kör häst till familjen. Viktbärande, nyfiken och trygg. Jag är inte någon nybörjare men jag rider mestadels ut själv och behöver en häst som jag kan förlita mig på i lite större utsträckning och som trivs med att ridas ut ensam. Jag planerar även att gå hos instruktör i bla dressyr.
Min far som nyligen blivit pensionär vill kunna köra och använda hästen till småsysslor på gården. Jag har också intresse av att lära mig brukskörning.
Med andra ord en liten allt i ett häst. Det kan vara ett litet kallblod, korsning, nordsvensk, viktbärande ponny. Jag har inget bestämt om ras eller typ utan söker en personlighet. Hälst inte över 15 år och med god hälsa för en lång framtid tillsammans.
De jag kan erbjuda är stor box och gott om bete, sällskap, tid och mycket kärlek.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
då låter ju en kallblodstravare perfekt =)

Jag tyckte min Gejsa lät bra tills jag läste att hon ska vara trygg att rida ut på själv. Då sprack det. För hon brallar lite då. Spelar rädd ibland osv. Annars hade hon nog varit perfekt till detta.
Jag tycker tinker verkar vara rasen för dej :)
en kallblods travare skulle passa utmärkt

Den hästen var väldigt lååångt upp i landet. :)