Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 784 ggr
Scandi
0

Tips på sadlar

Tips på sadlar som ligger lite mer platt på ryggen, typ flatback? Eli har valdigt rak rygg o markerad manke. Tänkte få hem sadelprovaren så att man slipper åka ut till henne..sen har jag hittat en annan i laholm som hade sju sadlar till salu, såg en lars biderman sadel som såg rätt bra ut i formen..så ska ev prova ngn av dem. O verkar nån av de ok så får sadelprovaren komma ut och kolla och ev ta med sig några.

DojoKelder
0

min pålla som har rak och lång rygg har fått en griffin och en horsesaver.. inte hittat någon bra lädersadel åt henne dock.. är inte så glad för syntet eg.

Scandi
0

har kollat runder lite på internet.. stubben siegfried flatback ser ut att vara i bra modell eftersom de ligger så pass platt på eller vad man ska säg. Finn de som allround? De flesta hoppsadlar se ut att kunna passa..:P

Scandi
0

pratade med min pojkväns bors sambo, hon har också en travare och så som jag beskrev elis rygg såg hennes bonnes rygg ut typ. Och hon hade en kingston som passade honom jätte bra. så ska testa den och ev köpa en egen tänkte jag OM den passar, dem är ju inte så dyra heller. Sen tipsade stallägaren mig om ngn sadel där man kunderita av hästens rygg och skicka in den o få en syntetsadel som skulle vara i perfekt passaform o skulle hästen nån gång ändra passaform så var d bara att skicka in den o så "böjde" de om den typ..:P ngn som hört talas om nån sån sadel???

[Angel88]
0

#3 Det tar jätte lång tid innan du får sadlen, så hästen har oftast hunnit muskla om sig när du fått hem sadlen. Sedan så ska dom vara jätte dyra. Plus att hästen kan ju inte muskla om sig efteråt, för då kanske du kommer att skicka in den stackars sadlen typ var 4 månade eller något sådant… Vilken kommer att kosta varige gång. Vet en kompis som gjorde så betalade 40.000 för en westen sadel som formgjutes efter hästen, det tog 9 månader innan dom fick hem sadlen, och då kunde dom skicka till baka den diräckt sedan efter som hästen musklat om sig så mycket. Det blir oxå mycket svårt att sälja sadler sedan, efter som den är special gjord efter just "din/ den" hästs rygg..

stuben hoppsadlar är sköna att rida i, håller länge oxå, kingstone är oxå super sköna att rida i tycker ja. gillar inte syntet sadlar något vidare..

mixxxan
0

jag har en flatback av märket farmland. Jag tycker att den är jätte skön och ligger bra på ryggen:D

fridak
0

kanske ska kolla in sadelmagasinet? de har ju både nytt och begagnat med 14 dagars öppet köp.