Vad tycker ni ?
Jag skall fixa en skötare på min häst, då nian dragit igång rejält nu ,
men vad ska man göra? . IAF så undrar jag nu vad ni tycker ? .
Min häst är en varmblds valack på 11 år , som är ganska svår riden , det är jag som ridit in honom helt och hållet, han hoppar som en gud och går bra i dressyren , OM HAN VILL! .
jag funderar på en medryttare 2 ggr i veckan eller en Skötare , som mockar och sånt ? så han står e gång och att hon longerar / tömkör honom en gång i veckan . Vad tycker ni?

tror inte det är så många som vill va medryttare utan att få rida tyvärr…
Finns faktiskt ganska många som vill pyssla med hästar, men för de flesta yngre verkar det tyvärr som om ridningen är allt…
Lycka till!!

men jag när jag tänker mig medryttare så är det sådan som betalar lite av skoningen för o få rida. Skötare tänker jag på dem som bara vill pyssla med den.typ..:P
ojdå, jag missade medryttare, jag läste bara skötare.
Japp, jag tkr oxå att en medryttare betalar för att få rida, en skötare borstar, mockar sköter om mm gratis… Iaf enligt mig…
Det tycker jag också . men nu funderar jag på vad jag skall ha ?

Jag hade nog skaffat mig en duktig medryttare..
det är faktiskt olika, en medryttare behöver inte nödvändigvis betala, det har jag aldrig gjort.
många ser det som att medryttaren gör ägaren en tjänst och hjälper till. sen förstår jag även dom som vill ha betalt.

Om jag vore du skulle jag först och främst fundera på varför jag behövde hjälp. Är det att hästen ska motioneras eller bara kollas till? Eller är det av ekonomiska skäl du skaffar medryttare?
Min princip har alltid varit denna: Behöver jag medryttare för att få avlastning tidsmässigt och hjälp med motionering av hästen (och så har det varit för mig) så kräver jag inget betalt. Men självklart måste det vara rätt person som framför allt är ärlig och talar om när det blir fel. Då är det ju bra om man förstår att det kan bli fel ibland och inte blir arg…
Behöver man medryttare av ekonomiska skäl är det en helt annan sak. Då tycker jag att man måste vara mer lyhörd för medryttarens önskemål när det gäller dennes egen ridning. Eller fundera över om man har råd att ha häst.