Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 2203 ggr
[[mathilda97]]
0

Ridläger 2015

Hejsan :)

Jag skulle behöva hjälp med att hitta ett lämpligt ridläger åt mig. Har letat men allt jag hittat ligger på tok för långt bort. Jag bor utanför Stockholm.
Jag har under de senaste två åren åkt till Sjöstjärnans ridläger och tyckt det är toppen där! Men ett stort minus är att själva ridningen inte är jättebra. Instruktörerna var unga och ganska outbildade. Så det jag söker nu är ett läger där det är välutbildade vuxna instruktörer. Gärna inte längre bort än 3 timmar med bil.

Så kom med förslag! Skulle vara guld värt.

Maja
0

Någon speciell inriktning? Hopp, dressyr, allround, islandshäst…? 🙂

[Anamalar]
0

Vedbände är bästa ridlägret jag har varit på, men ligger tyvärr långt från Stockholm. Åby rid och träningsläger är också bra, de har mycket bra ridlärare (hade åtminstone när jag var där för länge sedan).  Där är det dock mer träning och mindre uteritter/mys osv. Vedbände har både myskänslan och superbra ridlärare! 🙂

[[mathilda97]]
0

#1 inte precis. Gillar både dressyr och hoppning, så något av det Isånnafall ;) #2 Det Vedbände lät ju intressant. Synd att det är en bit… Har du varit på Åby? Isf, skulle du vilja berätta mer om det? Fördelar och nackdelar :) Tack för förslagen.

LeaHumlan
0

Jag var på Åby i somras och var super nöjd med lägret! Alla ledare och ridlärare var super bra. De lägret jag gick på red vi mycket dressyr och hopp bara en gång ut i skogen, men lägret var super roligt och jag vill helt klart tillbaka nästa år!

Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

[Anamalar]
0

#3 Jag var på dagridläger två år i rad på Åby när jag var yngre (bor i Norrköping). Jag tyckte att det var bra. Trevliga hästar och personal och man lärde sig lika mycket som på Vedbände. Anledningen till att jag inte har åkt dit igen är väl att jag saknade lant- och myskänslan. En del av ridlägerkänslan för mig är ju att rida i skogen, sjunga lägersånger, bada/plaska med hästarna osv. Maten på Åby var tyvärr inte heller riktigt lika bra som på Vedbände. Åby har (hade!?) mat som mer liknade skolmaten (den mest populära dock) på Vedbände lagas maten på gården och mannen till hon som har lägret är kock och lagar i ordning allt. Vedbände har jag nu varit på tre gånger (alla gånger tog jag dock med mig egen häst, men har ridit några av deras hästar med och de är mycket välutbildade och trevliga.) Fråga om du vill veta ngt speciellt så kan jag förhoppningsvis svara 🙂

Quirinia
0

Roo Gård! Dock är de vanliga träningslägrerna ganska "enkla", eller för nybörjare. De har också hoppläger men jag vet faktiskt inte om de har ett vanligt träningsläger fast lite mer avancerat.

Quirinia
0

Jag bor söder om stockholm och det tar cirka 1 timme dit.