Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 432 ggr
davidia
0

sluta röka..

ja jag har skarpt börjat fundera på att sluta röka..nu när astman bara blir värre och värre så kanske det är ide att ge sig.så nu om dagarna får jag ta 4-5 doser av den ena bricanylen och 2-3 gånger av den andre.det som är krångligt är ju att sambon röker så man kommer väl alltid att vara sugen.men vad ska man göra istället för att sitta med en cigg mellan fingrarna?så får man väl sluta med kaffet också antar jag….men det bästa av allt är ju att man kan lägga undan runt 1000 kr varje månad och spara till det jag verkligen vill ha en dag i framtiden:) ville bara skriva av mig.

Loa-bg
0

Jobbigt med astma, låter som en bra idé :) Det går inte att dra med sig sambon att sluta röka?

davidia
0

jag har frågat honom men han vill tydligen inte sluta.så då får han ju fortsätta om han vill.

wewwa
0

Hoppas att du lyckas, Lycka till!!

DojoKelder
0

hmm.. jag går lite i samma tankar som du.. sluta röka! borde verkligen lägga av igen eg. har ju rökt, lagt av, börjat, lagt av, börjat osv. Är hopplös med att falla tillbaka!
Någon som har ett bra tips så att man inte börjar igen?? Sluta har jag oftast inte haft sååå stora problem med.. men att inte börja igen efter några månader är värre.

Peppe
0

köp inga cigaretter? jag är chokladberoende och för att sluta ser jag till att aldrig ha tillgång till choklad eller pengar för att köpa det när jag är nån stans. håller man ut i 21 dagar så blir det mycket lättare, för då har det blivit en vana att vara utan.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ida_79
0

behöver oxå verkligen sluta röka.. SKETA svårt.  Tänk om det vore sååå enkelt att "bara" sluta köpa cigg,hahahaha

davidia
0

ja precis.tänk om det var så lätt.nu har ju inte jag tänkt att sluta direkt utan trappa ner.men även det är ju svårt.

[slo]
0

Jag funderar på samma sak… Har du nåt emot att byta ut cigg mot snus? Jag klarar mig en vecka på en dosa, och då går det ett paket cigg på tre dagar ungefär… Istället för runt 1 om dan :)

gejsa
0

Har man viljan så är det bara att sluta. Jag gjorde så. Hade rökt i över 15 år ungefär. Minns inte riktigt men det var länge iaf. Jag sparade en cigarett som jag tog en-två bloss på varje dag. Den höll en vecka sedan var den slut. Och jag har inte rökt mer efter den. Det är 20 år sedan i år.

pippa__
0

Mmm funkar på vissa det där..=) Hade aldrig klarat att bara ta 1-2 bloss om dan..då är det ju inte lönt att röka överhuvudtaget..;)

bubbelbubbel
0

..nångång ska jag sluta. eller snarare, när jag blir med barn ska jag sluta. det är mitt mål.