High Chaparall.
bara kom att tänka på..
det är ju många här som gilla western…
har ni varit på High Chaparall ?
för mig, som bott i stort sett granne med stället hela mitt liv, dvs. cirkus en 7 km därifrån, är det väl inget speciellt med stället, men för alla tusentals besökare så är det ju roligt. :)
vad tyckte ni, om ni varit där ? :)
…som tillochmed stavades high chaparral. ;)

Vi var där för 2 år sen mitt i översvämmningen. Men vi kanske ska dit en runda i år också med den nya husvagnen Mamma och min låssaspappa har köpt. Jag tycker det är rätt kul där. Men jag hoppas att det finns toaletter denna gången och lite sol. Allt var sönder sist, tom solen! HIHI

Åh, där jobbar en kille på mitt jobb (alltså han tar tjänstledigt för att jobba där under sommarhalvåret) Han är helt galen den killen! Och passar in där rätt bra =) Det verkar ju lite småkul men det är för långt att åka dit!
haha, oh den fantastiska översvämningen, den var väl rolig. ;)
jo, det borde finnas både toaletter och sol ;)
dom öppnar nog snart.
ja, det är klart det är kul, men jag har ju varit där sååå många gånger, men jag gillar miljön, den är ju urmysig!
det är ju därför jag åker dit, och sen självklart för att vi kommer in gratis ;)
det är tydligen rätt många som kommer dit och jobbar, såg att dom sökte hästskötare och sömmerskor och allt möjligt.
det är nog jäkligt kul att jobba där under sommaren faktiskt, dom har ju typ fest varje kväll..haha. fast dom tjänar rätt kasst…

Vi har varit där två gånger med med barnen. Det är ju framför allt för deras skull man åker dit och det är inga problem med att vara där från öppning till stängning….barnen måste ju göra allt minns 2 gånger :o)
Men för egen del som western ryttare så ger det mig mer att åka på western tävlingar, de högre klasserna…..gärna ko klasser :o)
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#4 Jaha, gratis. Kan man få bli kompis med dig när man kommer upp i sommar. Mamma betalade inträde förra gången vi var 7 stycken, billigt 

#6 just det, det ska vi också åka på i sommar. Vi vet inte riktigt hur man får reda på var när och så det är tävlingar. Vet du hur man får reda på det?
haha, vi kommer in på våran patientbricka, och idkort. iaf gjorde vi det förr. tror man gör det fortfarande.
så det kan nog bli svårt. men kompis kan du bli ändå ;P
nää, usch det är låter inte billigt inte. =/

har ALDRIG varit där… :(

Vi åker dit varje år. Sååå skojigt, så bor vi på campingen med hela barnaskaran. hihi
Vi är också 7 personer, inte billigt med inträde kan jag lova, men billigare att lösa en hel vecka där än att gå på en massa andra ställen. Så nog är det värt pengarna.
Hade för några år sedan, eller närmare bestämt 2003 med oss 9 illervalpar också, då blev det trångt runt husvagnen kan jag lova. Svårt att få sitta i fred på filten och läsa då. ;-)
Vi håller redan på att planera resan för i år, så med eller utan valpar åker vi.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Där har jag varit ngr gånger, men längesen nu (:
i,hm 3-4:an, så åkte vi dit på klassresa ;P

Har aldrig varit där. snyft

#13: Då har du missat något. Jag lovar.
Audiatur et altera pars

Jag var där -03 och ska ditt i sommar, möjligen att jag bara dumpar familjen där och är på knabstrupperriks hela tiden i sommar.
men gud så kul ! ni kommer ju till mig nästan ! :)

haha, då får du komma till parken och besöka oss där;-)
Audiatur et altera pars

Jag var där varje sommar när jag var mindre med mormor och morfar. De hade inte speciellt kul, då jag skulle rida från öppning till stängning! hihi.
ja, åsa, jag får nog göra det :)

Jag tycker det är jättekul där och mamma betalar inträdet så det slipper jag. Roligast är att man får träffa så många nya människor. Fast jag får aldrig rida där, mamma säger att det är idiotiskt att betala för att jag ska rida runt på hästar där när vi har hästar hemma. De som är turer har jag varit för ung för att rida på, men i sommar ska jag det.

#19: Det ser jag fram emot;-)
#20: Ja visst är jag elak? hihi
Inte lätt med en sådan mamma du. Men vi får väl se hur det blir med turridningen i år. Kan nog tänka mig att tillåta något sådant. ;-) Beror på hur du sköter dig. hihi
Audiatur et altera pars
tror att dom firade 40 år i år eller nått sånt. spännande :)

Jag har inte heller varit där…vi skulle åka mc ner dit men det blev inte av!

Jag har bara hört att man kan rida och hyra hästar där och slipper ha hjälm och ridkunskaper
Hmmm.. jag har inte varit där sen jag var tio år… Det var jätte kul!! Men jag fick inte rida på utritt.. Kravet var då tre års ridvana.. Jag och min kompis hade ridit i fyra år men vi var dock för unga!!!
Taskigt tycker jag!

#24: Så har det inte fungerat under de år vi varit där i alla fall. Alla har varit tvungna att ha hjälm och ha ett visst antal års ridvana och dessutom uppnått 12 års ålder.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

ok, det är bara vad jag hört..Har aldrig varit där själv:)
håller med åsa där, ridvanan är ett måste, och jag skulle inte tro att hjälmen inte var det heller. låter ju rätt konstigt annars.