botulism
vet det finns någon liknande trådinnan, men hittar inte den nu. €Min fråga är. Hur lång tid ska det gå mellan 2 och 3 sprutan på botuslim när man lägger grunden? Har glömt det och det står inget i vacc-intyget när nästa gång är. Någon som vet? är det 6 mån?

Ingen som vet?

vet inte exakt men det är INTE 6 månader, bara några veckor mellan 2 & 3 så du bör kolla upp det snarast!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

finns artikel om detta på startsidan.

jasså? det var ju smart ;)

Min häst fick 2:a sprutan 4 feb och 3:e sprutan 11 mars

jag får nog börja om antar jag….hmm

#5# Vad då! Började du ge Falki spruta mot botulism när du stod här? Det visste jag inte. Trodde att han redan hade det när du köpte honom förra året. Då är det väl isf bara en spruta om året eller något sånt.
4 veckor mellan sprutorna ungefär…

# 7 Jag kollade bara i gamla papperna hur långt mellan det var. Han får en spruta om året alldeles riktigt.

pratade med vetten idag och det får högst gå 5 v mellan så jag får börja om……….KUL ju…….suck

Hmm tråkigt..=(

Hur länge väntade du då Pim?

dom sprutorna är ju så billiga me! Peppes gick på 800kr styck! alltså 2400kr i slutändan + 800 varje år

gejsa… han fick andra sprutan 20/7….
#13 Vart vaccinerar du egentligen?? Jag betalade 354 + moms om jag inte minns fel…

Ok ja då var det ju på tok för lång tid emellan.

#15 en veterinär kom ut. eftersom en vaccinflaska måste användas upp när den öppnats så fick vi betala samtliga doser som fanns i flaskan trots att vi bara skulle ha en. vi fick alltså betala 3 st vaccinflaskor - typ 15 doser totalt.