Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 5166 ggr
Lorita
0

Athena tillsalu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, så ha jag lagt ut annonsen lite sorgligt men man får ju inse att tiden inter räcker till hur många hästar som helst, Athena får det nog bättre oss en pojke/flicka som vill åka ut på roliga tävlingar, det är ju där hon trivs Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

bubbelbubbel
0

jättebra annons ! och supersöt häst :) hoppas verkligen du hittar ett bra hem till henne…

wewwa
0

Hon är så otroligt fin. : )

[Lill-Jonna]
0

Önskar jag hade 40.000 (vill så gärna köpa henne)

Lorita
0

Tack, rätt hem är ett måste jag har beställt hö till henne också, till i vinter uti falla att Oskyldig

bubbelbubbel
0

ja det är nog smart, det kan ju ta ett tag innan man hittar rätt :)

gejsa
0

Jag vet hur det känns. Du lär nog vara noga du med precis som jag. Lycka till! :)

E_hjo
0

Lycka till!   : D

CBA
0

Jasså, det har blivit dags nu…hoppas det kommer gå bra och att ni hittar rätt köpare :)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

HenriettaP
0

Lycka till! Tråkigt att hon ska säljas.

Keligast
0

Hoppas ni hittar en bra köpare till henne <3 Synd ni är tvungen att sälja henne.

Lorita
0

Jag känner att rätt köpare till Athena skulle ge henne ett roligare liv än vad hon har nu. Jag rider ju henne mycket men jag åker inte och tävlar eller på annat bus som hon tycker är så kul. Jag hoppas rätt köpare dyker upp, en som kan har roligt med Athena, jag har just nu mitt fokus mer på att utbilda Ametist. Även om jag tycker det är jätte kul att rida henne och kommer att sakna att ha en lydig och välutbildad häst, igår hoppade vi och jag ska rida lektion på henne på lördag. Jag kommer att sakna henne väldigt mycket , lika mycket som nya ägaren kommer älska henne.

Lorita
0

Man kanske skulle ha skrivit att hon pratar mycket, hon gnäggar ofta lite mörkt när man kommer till stallet, det kommer jag att sakna jättemycket Gråter Som sagt fyra hästar är för mycket nu när jag håller på att köra in Kiara och rida och köra in Ametist.

gejsa
0

Har du inget foto på dig när du rider Lorita?

Jag ska nog också ändra till säljes med lång prövotid i stället. Har fått så många konstiga svar från folk. Vill inte ha brevvänner ju utan vill se lite resultat. Suck!

Julia
0

Synd att hon är så dyr

Lorita
0

#14 ja det är mycket pengar men inte dyrt, priset ligger där hästar av hennes klass brukar ligga. Hon är ju mer en häst för någon som vill tävla än någon som "bara" vill lulla runt i skogen. Om jag säljer henne billigare så är risken stor att hon hamnar hos någon som säljer henne vidare. Någon hästhandlarhäst vill jag inte att hon ska bli.

#13 Nej, det tror jag inte jag har aldrig ridit Athena på riks och det är ända gången jag fastanar på bild Oskyldig Jo då det finns bilder på mig när jag rider Athena men inga ny tagna och jag vill visa henne så som hon ser ut i dag.

Konstiga mejl får man nog räkna med, det är ju internett. Jag har redan fått folk som vill vara foder värd, men jag vill sälja då jag tor folk är mer rädda om det dom äger. Det är en helt annan typ av mäniskor som vill ha häst på foder.

gejsa
0

#15# Hihi du är rolig du, bara när du är på riks så fastnar du på bild.

Ja, jag håller med dig ang detta med foder eller sälja. Ska fixa om en ny annons strax. Fast eg vill jag ju se om 1 år hur det ligger till hemma med hästar och så. Alltså sälja om 1 år isf.

Lorita
0

#16 Jag ska rida lektion på Athena och Ametist på Lördag, få se om jag kan få tag på en fotograf för nya bilder Oskyldig

bubbelbubbel
0

men lorita, vad är det för typ av människa som vill ha häst på foder då ? jag vill gärna ha häst på foder, och det av den enkla anledningen att jag vill testa mig själv innan jag köper en häst. jag har aldrig haft det ansvaret 7 dagar i veckan, 365 dar om året, och vill därför testa mig, det kanske låter dumt, men en foderhäst kan jag ju lämna tillbaka om det skulle svikta, lättare än att sälja en häst efter en tid….? :)

Lorita
0

#18 Jo, just det, Athena hon vill jag ska komma till någon som vet att den ska ha hästen och använda henne. Athena är inte en rida ut i skogen häst. Athena är en häst till en sattsande ryttare, hon har en enorm hopp förmåga som jag vill att någon tar till vara.

Sen hamna jag ju faktiskt i en underlig situation om den som hyr tröttnar mitt i vintern, jag måste hela tiden vara beredd med foder och uppstallning. Ska jag stå där med en tom box i vinter då? Hon ska komma till någon som vet vad den vill.

Athenas box är tänkt att jag ska riva väggen i så att två boxar blir en på 18 kvadratmeter och då kan jag ju inte göra det bara för att någon inte vet om den kalarar av att vara hästägare.

gejsa
0

#18# Det är just det bubbel att många vill låna hästen gratis för att sedan lämna tillbaka den. Jag tex vill ju att fodervärden helst vill köpa min häst om 1 år. Det är sällan som dom vill göra det utan bara låna den gratis.

Det gäller ju förstås inte alla men många som inte har råd att köpa utan vill låna bara. Hur många vill göra det?

Lorita
0

mmmmmmmmmm, tänk om man kunde göra lika när man skaffar hund eller barn, jag tar ett barn på foder några år, för att se om jag är mogen Räcka ut tungan Min häst ska ha en ny ägare som vet att den är mogen och kan ta ansvaret för den.

Jag funderar också på om jag hade tagit Athena på foder för nio år sen och nu ringt ägaren och sagt "varsegod ta tillbaka henne för jag känner att jag inte har den tid jag vill ge henne". Jag hade inte heller velat ha hyrt henne under dessa år, då är ju ägaren med och bestämmer vad jag får och inte får göra med hästen.

hyra ut på foder det gör man om man under något eller några år inte kan ta han om sin häst, typ studier i utlandet eller att man har små barn. Då kan man ju inte heller ha risken att få tillbaka hästen mitt i vintern. Det är ju som att ha alla problem med hästen men inte glädjen att ha den. hade jag velat hyra ut henne då hade jag skaffat en medryttare här hemma på gården. Nu vill jag överlämna stafettpinnen till någon som vill älska henne på riktigt, inte låna häst förmånligt Glad

bubbelbubbel
0

ja i mitt fall, jag kan ju bara se till mig själv, så är ju inte jag ute efter att låna en häst gratis. men eftersom jag aldrig haft en häst innan som jag ska ta hand om varje dag, så vill jag gärna testa mig själv, det tycker jag känns bäst. men det är väl klart att jag förstår er som äger hästen också.
men men, jag tillhör väl dom få då, som inte vill låna bara för att det skulle kosta mig mindre, eller för att få det gratis.
Sen menar ju inte jag att jag skulle lämna tillbaka hästen om jag skulle tröttna direkt, men oftast har man ju en foderhäst en begränsad tid, och jag tycker den tiden skulle vara perfekt för iaf mig, att känna efter om jag vill ha en häst på heltid, eller bara ibland.
är det så fel ?

Lorita
0

Då finns ju hästar som ägaren behöver slippa en kort period som studier, det är ju perfekt en vinter sen borde man veta.

Jag fick min första häst när jag var 13 och det var ingen tvekan jag skulle ha en häst och var mogen för ansvaret, nu är det ganska många år sen och det rullar fortfarande på för mig som hästägare. Jag tror man vet när man är mogen för att ha häst då behöver man inte testa. Iallafall inte på Athena hon ska komma till någon som vet att den är mogen för att ha häst. (jag har mejlen full nu med folk som vill ha henne på foder) hon är tillsalu och inget annat, anars kan hon vara kvar hemma för hon är helt underbar att rida och ha att göra med. Så slipper jag ha oron över vintern, att någon tröttnar på henne och hon slipper flyttarunt.

gejsa
0

Jag har fått tiggarbrev om livstids foder på Gejsa. Det är ju samma sak som kan jag inte få henne. Herregud klart man vill ha betalt för henne. Det är ju samma sak som att skänka bort henne annars. Kan ju hamna var som helst. Har man inte råd att köpa en häst och betala för den ska man inte ha häst.

Nu menar jag inte dig bubbel. Men du kanske kan tänka dig in i att vara hästägare? Det är ju ett slit varje dag. Tror man sig inte klara det, då är det nog inte dags för det än kanske.

Ove-D
0

Det där med livstidsfoder förstår jag mig inte alls på… Om man är beredd att ha hästen 10-15 år, varför kan man då inte KÖPA den?

Men jag förstår bubbelbubbel. Jag har själv sålt hsätar med en månadsprövotid. Det gör jag både för hästen och köparens skull. Att hsäten fungerar i flocken, att hästen trivs och att köparen trivs med hästen. Och jag har tänkt att jag hellre får tillbaka hästen än att det blir en vandringspokal som flyttar runt. Men NU så är jag i en annan sits eftersom jag ska flytta. Jag KAN inte ta tillbaka hästen så prövotid mer än någon vecka kan jag inte erbjuda…

bubbelbubbel
0

klart jag förstår er.  :)
och om jag känner mig själv rätt, så kommer jag inte skaffa nån foderhäst, utan jag kommer förmodligen köpa.
jag måste bara hitta vad jag vill ha först.

jag kan både förstå och inte förstå livstidsfoder, jag kan förstå att ägaren kanske vill lämna hästen på livstid för att ha en fot med i spelet, men inte vill/kan ha kvar hästen, men jag förstår inte varför man skaffar sig en häst på livstidsfoder.
det skulle jag inte göra.
men prövotiden tror jag är väldigt viktig, vad gör man lixom om man bara åker och köper en häst huxflux utan prövotid, och efter en månad så funkar inget ?

Lorita
0

Athena köper man inte hux flux, man provrider och det flera gånger. Sen säljer jag bara till någon med tillräckligt med kunskaper då funkar hästen efter en månad om hon inte blivit sönder riden och som säljar är det ju inte kul att få tillbaka en söder riden häst. Många som tar häst på prov om pressar hästarna hårt för att se hur mycket dom duger till, om man köper direkt så är det inte lika stor risk, då äger man ju hästen och behöver inte testa sig fram.

bubbelbubbel
0

ja du lorita, det finns många konstiga människor, som gör både det ena och det tredje. men jag kan sitta med gott samvete och återigen säga, att jag inte skulle göra så. :)

gejsa
0

#25# och #26# Ja, att det ska vara prövotid är helt klart. Jag har tänkt mig 3-6 månader ev 1 år. Men då är det också för min skull ifall jag vill ta tillbaka henne. Jag ska ju ha lika mycket rätt att få ångra mig som ev köpare. Vet inte hur det ser ut här  hemma om 1 år heller. Har ju tex en gammal häst på 22 år som kanske inte lever då. Osv osv

Klart att du inte kan lämna någon prövotid när du ska flytta själv Ove-D. Men annars får du väl stalla in dom på något ställe om du inte hittar någon köpare. För du är väl som jag och Lorita, rädd om hästarna och inte dumpar hästarna pga det vad jag har märkt.

Men att tex ha en häst på foder i 2 år eller längre tycker jag är fel. Då är det ju mest pga att dom vill kunna lämna tillbaka om dom tröttnar eller hästen får skador osv. Så länge skulle jag aldrig låna ut min häst iaf. Det skulle jag aldrig våga.

bubbelbubbel
0

klart du har lika stor rätt att ångra dig gejsa :)

men det finns ju olika saker, om jag har en häst och ska plugga i fyra år, jag ska flytta utomlands, vill inte sälja, men kan inte heller ta med mig hästen, då kan jag ju lämna ut min häst på foder i 4 år. men en prövotid ska ju vara som du säger, 1-3 månader, blir det över ett år, så kan man ju likagärna egentligen lämna ut hästen på foder.

jag gillar idén med foderhästar, dels för att jag kan underlätta för ägaren, samtidigt testa mig själv, om ägaren måste ha ut sin häst på foder ett år, så kan jag ta den ett år. win win situation.

wewwa
0

Jag förstår er alla mkt väl… : )

När vi började tänka på att sälja Nelen ville vi hitta en mjuk men bestämd liten ryttare, för det är vad han kräver.
Dom som mailade o ringde hade oftast en liten dotter på 8-9 år som var nybörjare och det skulle aldrig funkat i vårt fall…
Har för mig att det var i okt-nov förra året som Nelen_93 här på iFokus, blev medryttare på Nelen. Från början var det inte tänkt att vi skulle sälja, men Nelen_93 är liten o duktig. Så i maj när vi insåg att hon nog även skulle klara stalljobbet o hela köret frågade vi om dom var intresserade av att köpa honom.
Det var dom så vi sålde och nu står dom kvar här ca 1 månad till, sen flyttar dom till ett annat stall bara 500 m härifrån…

Nu när vi bara har Razz kvar så är vi ju på jakt efter en till större skogsmulle och helst vill man ju ha en prövotid först, men det är det ju inte alla som vill och det kan jag förstå, för man vill ju inte ha hem en skadad häst mitt i vintern (behöver ju såklart inte bli så), men samtidigt vill man ju veta att det fungerar mellan häst o ryttare…
Så för oss var det jättebra att sälja till Nelen_93 för då har hon provat honom i ett halvt år, skulle vara mer jobbigt att lämna bort honom såpass länge… ; P

gejsa
0

#31# Ja, för er blev det ju perfekt. Något sådant skulle jag med vilja göra. :)

wewwa
0

#32 Ja, hoppas att det går bra för dig med. : )

gejsa
0

Tackar! Ska sätta ut en ny och annan annons snart. Inte fodervärd sökes utan säljes i stället med längre prövotid tror jag. :)

bubbelbubbel
0

hur går det med sorro då gejsa ? är han bra än ?

gejsa
0

Nej, men det är inte så mycket. Ger ingen medicin. Men lär väl få ge det när vi stallar in antar jag. Har nog bestämt att han får vara kvar hemma eftersom inga seriösa hör av sig.

bubbelbubbel
0

men vad tråkigt att han inte blir bättre, men bra att han iaf slipper medicinen just nu iaf ?
tråkigt med en så fin häst ju…

gejsa
0

Ja, det känns verkligen jobbigt. Men han lider inte ett dugg av det iaf. Det är mest vi som gör. Suck! Hade annars sålt honom direkt. Men foder hade varit bra att hitta någon. Men det är inte så bra folk som hört av sig tycker jag.

bubbelbubbel
0

skönt att han inte gör det iaf :)
synd att jag bor så långt bort, (säger jag som bara antar att jag är vettig) Oskyldig

Lorita
0

sorro honom hade jag lämnat ut på foder mycket för att veta att den nya ägaren skulle klara av att sköta honom. har man sen haft hästen ett år då vet man hur den fungerar och hur den ska skötas då vill nog båda att den han är hos ska bli ägaren.

Thorsson
0

JAG VILL HA! fast jag har inte dom pengarna. vill så gärna ha en ponny/häst att tävla/ träna mest dressyr på men så klart hoppning då med.

calle vet inte vart han sätter förtterna…..

gejsa
0

#39# Ha, ha det var väl eg inte bara för att det var långt bort. Du tycker ju Gejsa är för liten. :) Eller?

gejsa
0

#40# Jo, jag har ju haft annons på foder. Men det är bara så konstigt folk som svarar. Eftersom han är sjuk så krävs det lite extra arbete också. Inte många som vill göra sånt heller. Så jag får nog ha honom hemma i vinter om ingen nappar här. :)

Ursäkta att jag tagit din tråd Lorita! :)

Lorita
0

#43 ingen fara det har måste nog ventileras lite, säljaren kommer ofta bort i diskussionerna. folk vill ha billig häst till varje pris. En hundvalp kostar ca 8000 och uppåt det betalar folk utan att tveka, en häst utbildad och klar som din Gejsa, den vill dom låna gratis resten av livet. Jag blir inte klok på detta, inridning och utbildning och en frisk häst är det inte värt något, en hundvalp är ju inte ens rumsren. 

Jo, det är ju så, det är extra jobb med en häst men vissa dom kan det där och har fingertoppskänslan som behövs. jag tog hand om en fång häst i ett par år och det var rätt kul att liksom kunna balansera och få honom att må bra och vara fullt ridbar. Men det krävs rätt köpare och då är det bättre att hyra ut först så man kan hämta tillbaka om det blir fel.

bubbelbubbel
0

#42, ja gejsa är för liten, men inte sorro ;)
och så pysslig som jag är….:P *fniss*

gejsa
0

#44# Ja, där är vi iaf helt överens om allt Lorita. Flört

Inte många som tänker som vi verkar det som. Det där med hundvalpen har jag inte ens tänkt på. Fast å ena sidan är det ett dyrt inköp för hundvalpen en häst kostar ju mer att ha. Det är väl det som folk tänker på. Ja, svårt är det iaf.

gejsa
0

#45# Ja, bubbel är du intresserad av Sorro så kan du gärna höra av dig per mejl. :)

Cevir
0

Lycka till!
Önskar jag hade haft pengarna, så himla söt häst!

/ Sara & Casper

Lorita
0

#46 mmmm, men en häst kostar mer att få fram och utbilda än en hundvalp man säljer rå, en stor bil som är dyr i drift är också dyrare än en liten bil i inköp. Vill man inte betala då har man inte råd eller viljan att ha eller det tror jag, därifrån har jag satt mitt pris.

#48 tack, vist är hon söt, du skulle se henne hoppa och rida henne så skulle du bara älska henne, hon är något extra och saknaden kommer bli stor när hon åker det lovar jag. Hoppas någon som vill älska och ta vara på det extra hon har läser annonsen. Hon är och kommer altid att förbli min gudinna Skrattande

bubbelbubbel
0

lorita *pssst* du måste ju tillägga att athena ger väääldigt fina föl ;)

:O jag kanske gör det gejsa ;)

gejsa
0

#50# Sorro vill jag ju bara sätta ut på foder eftersom jag inte vet hur han kommer att bli i magen. Jag har sagt att jag betalar medicinen som han behöver vintertid när han är på foder iaf. Sedan får man se i vår hur han är i magen. Törs inte sälja honom så länge han mår dåligt iaf. :)

bubbelbubbel
0

nej gejsa, det kan jag verkligen förstå.
msn ?

Lorita
0

#50 det hänger ju lite på pappan också men hon fick bra omdöme på avelsvärderingen och hon är in mycket trevlig mamma Skrattande Nu är det ju så att med den stam hon har så ska hon ge bra föl om man väljer rätt pappa Hemlis

bubbelbubbel
0

#53, det är bara att välja en prickig pappa, så får man ett fint föl :D

Lorita
0

Faust är inte prickig han är homozygot Hemlis ett bra sto och en bra hingst ger förhoppningsvis ett bra föl. Stoet finns det har du rätt i men man måste tänka sig för vilken hingst man väljer…..blir inte Athena såld i vinter då kommer jag att betäcka henne med Vivax( som jag skulle bli förvånad över om han inte blir godkänd ) det fölet kommer säkert att bli något extra extra.

bubbelbubbel
0

för mig är dom prickiga ;)
hm. hur ser vivax ut ? då tänker jag bara på en skimmel jag red nån gång som hette ajax…:P
och hur såg ametist´s pappa ut ?

Mandysan
0

Hoppas att du hittar ngn lämplig köpare :)

Lorita
0

Här är Faust

Här är Vixax som föl men han är läckrare nu

Lorita
0

bubbelbubbel
0

men faust är ju knappt prickig alls ! inte från den sidan iaf.
så det är bara hans anlag då, som gjorde ametist jätteprickig ? *dum*

och oj, vilken liten söt sak, hur gammal ?

Lorita
0

Vivax blir tre nästa år och jag lovar han är läcker få se om jag i morgon hittar några ny tagna bilder.

Faust gav prickarna till Ametist, men jag valde honom för hans steg och rätt byggda kropp.

Nu när jag säljer Athena så hoppas jag det blir till någon som vill ha henne som rid häst några år och när hon sen ska pensioneras så har hon ju ett avelsvärde kvar och kan lämna många fina föl. Det är ju fördelen med att köpa ett sto med bra stam. Även om jag personligen tror att Vivax skulle vara bäst så finns ju många New Forest att välja på också.

bubbelbubbel
0

jo det är ju helt sant, man behöver ju inte ha en prickig häst :)

Lorita
0

Athena är fux, så inte behöver man någon prickig häst för att då en bra häst. Man rider ju inte på prickarna heller och jag valde inte Faust som pappa till Ametist för prickarna utan för hans steg och exteriör. man vill ju inte ha en hingst som är sämre än mamma häst och då var det svårt att hitta någon bättre hingst än Faust. Tyvärr så är Faust exporterad till England så det är uteslutet att göra en nummer två. Nu tror jag väldigt mycket på Athena + Vivax jag tror faktisk det kommer bli en kanon häst med eller utan prickar.

gejsa
0

Har du fått några svar än som låter intressant då Lorita? jag menar från din annons.

bubbelbubbel
0

klart man inte väljer häst efter färg ;)
ametist hade nog varit lika fin som fux, svart, eller prickig. (nu bara plockade jag ett par fäger :P)
hurdan är han att rida nu när du kommit igång lite med honom då ?

Lorita
0

#65 helt fantastisk, nu ska vi börja igen efter kastreringen så i morgon finns det dog nya bilder både på Ametist och underbara Athena

en bild med Athena som mamma

Lorita
0

En bild med en riden Ametist

gejsa
0

Vem rider är det du? På Ametist alltså.

Lorita
0

Nej,det är Jenny min tränare Flört jag har ridit honom också men då finns inga bilder Generad få se vad morgon dagen ger Oskyldig

gejsa
0

Haha upp till bevis Lorita. :)

bubbelbubbel
0

men så roligt att det går bra ! :)
vad var det som hände egentligen, att du var tvungen att kastrera han ?

Lorita
0

Kiara sparkade mig……nej……detta får jag förklara när vi träffas någon gång, det är enklare då. Nu är han en lycklig valack Skrattande

**varning för bilden**

lisette
0

lorita, jag la till en liten varning på din bild!

hr kan det komma sig att ni la honom? blev han sövd?

bubbelbubbel
0

oj, vilken bild…:O

eh ok, det låter komplicerat, vi får ta det nån annan gång då :)

Lorita
0

Ja, jag ville att han skulle sova så han inte kände så mycket, min lilla älskling

*varning en äcklig bild till* (det hör till att ha häst, tro inte livet som hästägare är glamour, jag har varit med om värre)

bubbelbubbel
0

hua, det ser verkligen läskigt ut…..

lisette
0

#75 klemar du bort honom? ;)

jag tyckte att det var lustigt att tom hjalmar var prickig!

Lorita
0

Ja, det har du rätt i det har jag aldrig tänkt på Oskyldig

gejsa
0

Mina kastrerades ståendes. :)

Lorita
0

man kan ge mer bedövning om man lägger dom ner så därför valde jag att lägga honom.

gejsa
0

Ja, mina märkte då inget av det iaf. Lutade sig mot väggen och halvsov.

Faxlin
0

Jag skaffade Dixi som fodervärdshäst och sedan fick jag erbjudande att köpa henne efter ett år då ägaren ville sälja .Självklart köpte jag henne. Man fastnar ju för de små liven och Dixi är speciell i sitt sätt med människor så hon fick vara kvar.
Man kan ta hästar på foder utan att vilja ha dem gratis. Själv kommer jag snart vara på jakt efter en större häst till mig och den kommer jag också vilja ha på foder först. Vill se att kemin verkligen stämmer mellan både mig och hästen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Lill-Jonna]
0

Vill bara köpa Athena!!!!!

gejsa
0

#82# Självklart är det så ibland. Men jag skrev om mina svar som jag fått. Bla om en som frågade om hon kunde få ha Gejsa på livstids foder. Det är ju samma sak som om jag skänkte henne. Vem gör det med en fullt frisk häst som är diplomsto och avkomman är såld för så mycket pengar? Det är ju mest sällskapshästar som är sjuka som folk gör så med.

Jag själv söker ju fodervärdar till båda mina hästar. Med förhoppning att dom tycker så mycket om dom att dom köper hästen. Eg är det ju inte bara låna ut som jag vill göra eftersom det är så mycket pengar i hästarna. Utan köp med längre prövotid i stället.

Men mångavill inte köpa hästen utan bara låna till sina ungar. En leksak som dom kan lämna tillbaka när dom tröttnat eller går sönder. Det är just sådant folk som jag blir så trött på. :)

Jag drar inte alla över samma kam. :) Det är ju klart att det finns seriösa fodervärdar med.

gejsa
0

dubbelt

Lorita
0

Alla har ju läst min annons, detta fick jag i in posten i dag
"_Hej!

Jag såg din annons på hastannonser.se gällande Gudomligt New Forest sto..
Är du intresserade av att låna ut din ponny till mig? jag vill görna ha henne till 1/1 kanske längre.
Jag hoppas på ett "ja" för ponnyn låter otroligt duktig (:
om du är intresserad så kan vi höras av och diskutera det_. "

Folk är inte lite fräcka, nej hon blir kvar och som min tränare sa i dag hon hoppar något extra

wewwa
0

#86 Att man kan med o skriva "låna", skulle vara bättre o fråga om man fick köpa, men ev. ha prövotid eller liknande. Det hade iaf låtit lite bättre…

Lorita
0

#87 det är som att gå in till en bilhandlare och säg vilken fin bil kan jag få låna den ett år eller längre en prövotid på ett år tänker jag inte ge, föresten så lämnar hon inte gården om det inte känns som rätt köpare.

wewwa
0

#88 Ja, det ska ju kännas 110% rätt från alla håll innan man säljer, tkr jag iaf.

wewwa
0

En sak till som jag stör mig otroligt mkt på är att vissa köpare verkar tro att det är dom som väljer om dom vill ha hästen eller inte.
Vi hade en familj ute som tittade på Nelen i vintras eller om det var -05 kanske… Dom var inte alls så bra som dom sa i telefonen innan, döttrarna kunde inget annat än ledande tygeltag och mamman var på tok för stor och alldeles för hård.
Efteråt sa dom att dom tyckte att det verkade ganska bra och att dom skulle bestämma sig om dom ville köpa honom eller inte…

Lorita
0

Ja, det är som om det är köparnas marknad, är det inte rätt köpar som jag skrivit förut så blir hon kvar och så var det säkert för er också.

wewwa
0

#91 Ja, absolut…

Ove-D
0

Hoppas du hittar en VETTIG köpare…

Ove-D
0

… hon har ju dessutom en snygg son… :-)

Lindbygarden
1

#88 hahaha… jag skulle vilja se den bilhandlarens min som fick en sån fråga!!

Tyvärr får man mkt knepiga förfrågningar på annonser…

sen är det ju faktiskt så ( krasst sett) en förlust affär att låna ut en häst som Athena i ett år eller fler.. Vem i hundan går och lånar pengar på banken utan att betala ränta?? det är ju ägaren som riskar allt då..

Nu har ju vi sagt att vi kan tänka oss att låna ut en av ponnierna eller sälja.. men då har vi ju tindra på 2,5 och alex på 7 månader som kanske tycker det är roligt med skruttarna sedan när de blir äldre!! Men folk har hört av sig på Tjalle ( säljs för 2500!!) och har inga pengar till köp!?!? Så det är en balansgång för hur har man då råd med veterinärvård om ngt händer akut?

# Gejsa!!! Hur är det med din kille nu? har ni fått ngn klarhet i vad det är för fel ännu???

Lindbygarden
0

# 72.. ja där rök de.. di små juvelerna.. hur mår han idag??? har han blivit en det ännu??Cool

eller fortfarande sugen på tjejer?

LindaKarlstrom
0

Athena var ruskigt lik Banjo tycker jag :o

Anna
0

Jättefin var hon!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

#95# Nej, dom vet inte felet. Det var irritiation på tjocktarmen och blindtarmen. Kan vara efter mask sa hon men då skulle han bli bra efter avmaskning. Det är inte helt bra fast han går på bete kommer in och får 2 kg hö per natt. Man får dra med en svamp och tvätta lite. Men det lär nog bli sämre i vinter. Då får han äta medicin. Kommer att kosta mellan 800-1000 kr i månaden om vi har riktigt otur.

Lorita
0

Här är en bild från idag, som visar att hon kan hopp med ryttare också, hindret är 90 cm.

Loa-bg
0

#100 Fel bild? :)

Lorita
0

#101 ny bild nu Flört

bubbelbubbel
0

nån som varit och provridit henne ?

Anna
0

#100 Åh vad fin =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lorita
0

mmmm dom ska pröva fyra hästar en ska dom köpa och jag blir mer än nöjd om dom väljer Athena, för dom passade super bra ihop.

Lorita
0

Jag lägger in en bild till

bubbelbubbel
0

ja det ser så ut på bilderna också, att dom passar alltså :D

Lorita
0

Athena hade ett plus framför den hästen dom skulle åka till efter henne, hon var ett sto med stam och av gamla NF typen….jag bara hoppas för Athena riktigt visade att hon gillade henne

gejsa
0

Vad roligt Lorita. Då får vi hålla tummarna åt er. :)

Är det ert vita hus i bakgrunden på en bild?

Var tog fotot vägen som du skulle visa när du red då? Flört

Lindbygarden
0

Ja Athena ser verkligen nöjd ut!!!! Håller verkligen tummarna!!!

AnnaFreds
0

Håller tummarna! Athena är ju superfin, så ni borde ju hitta någon ;)

Lorita
0

Hon blev riden en och en halv timme och var inte trött efteråt, så hon är i full kondition, så det känns skönt för då är det bara för den som köper henne att bli samkörd och den ut och tävla. Annonsen har ju inte varit ute så länge och några svar har kommit in några som jag stoppat direkt i telefonen. För ska hon säljas så ska jag känna att hon kommer att få det bra.

Faxlin
0

Hur har det gått?
Känns så bra när man läser om säljare som är seriösa och noga med hemmen dit de säljer sina hästar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mazze
0

Hur har det gått m hästarna?

Hittade faktiskt en höpåse hemma i stallet som det stod Athena på, har du fött upp henne Lorita?

gejsa
0

Athena är nog ett vanligt namn på hästar. Har ju själv haft en häst som hette det i mitt stall.

Ove-D
0

Hur har det gått Lorita?

Lorita
0

#116 förhoppningsvis leverans på lördag till helt underbara människor. Som det står skrivett "alla hästar förtjänar att någon gång älskas av en liten flicka" och att Athena kommer bli älskad och väl omhändertagen det är jag helt övertygad om.

Lindbygarden
0

# 117 ohhh!! håller tummarna!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.