Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 710 ggr
davidia
0

heta hästar

för ca 1 vecka sen köpte jag hö.och hästarna har blivit jätte heta…låter ju dumt men kan det bero på höet?jag ger dom ju inget annat…..

davidia
0

putt

DojoKelder
0

hmm.. ingen aning faktiskt men det låter ju konstigt..

ciss
0

Låter konstigt. Någon annan kanske vet? PUTT!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

gejsa
0

Det kanske beror på att du börjat stalla in och att dom får sova inne nu. Eller har du gjort så jämt? En häst brukar inte bli het av bara höet det tål dom bättre mot om du ger kraftfoder.

davidia
0

dom har stått inne på natten hela året.så det är inte därför.ja visst jag tycker också att det låter konstigt att dom blir heta av höet.men eftersom jag bara ger hö och några knäckemackor så börjar man ju att fundera.

elin
0

hahahahahahah, Skrattande
*harkel* Generad

hmm, har ni inte hört reklamen, där de säger wasa, du blir vad du äter. De kanske blir som maratonlöpare när de äter knäckbrödet? :D hahaha
Jag började as garva när jag tänkte på det xP
*sorry*

/Elin

emsems
0

sedan börjar det bli kallare då blir många pållar lite pigga och busiga

AusaBausa
0

kan ju vara vädret ja! Under sommaren är de rätt slöa o sen när kylan kommer orkar de busa mer…

gejsa
0

Precis nu när värmen försvunnit så märker man ju t o m hur mycket mer mina busar i hagen också. gobban och jag red på stubbåker i går kväll. Och jäklar vad het han blev. hihi

davidia
0

ja det kan ju vara så att lite kyla gör sitt:).tack för alla svaren!!känner mig nästan dum som frågar detta :)

AusaBausa
0

finns väl inga dumma frågor! Alla kan ju inte veta allt om allt! Därför ridsport ifokus är så bra, alltid ngn o fråga;-D

lisette
0

#9 värmen har försvunnit? du skulle bo i skåne.. =)

gejsa
0

Har ni högsommarvärme än? Vi har ju minst 10 grader kallare. Ca 18 grader dagtid ungefär.

lisette
0

nej inte högsommar. men det har blivit varmare igen.. superskönt! satte tom på hästarna flughuvan för att de var på hästarna hela tiden.

gejsa
0

Ja, det gjorde jag med i dag. Så fort solen kommer så är ju flugorna framme. I morgon ska det regna. Kom en rejäl skur i kväll med förresten. Det skulle ju bli fint väder i helgen sa dom ju.

[Anna-N]
0

Olika energivärde i olika hö. Visst kan det göra skillnad.

AusaBausa
0

Ja denna vecka har varit helt otroligt skön! Finns inget härligare än"höstväder" m sol o värme men ändå inte den klibbiga äckliga sommarhettan… har krupit i hela mig för jag har velat rida hela veckan men har varit fullt upp m annat samt att gubben jobbade t 22 onsdag-fredag. Alltså inte en chans o kunna rida i det härliga vädret…men nu i dag har vi lite molnigt men det kanske spricker upp! För i dag SKA jag rida!!!

Forssen20
0

Se till så att det inte är havrehö? >_< och ge dom kanske lite mer hö ihagen / inne då, det kan bero på att detta höet är skörare än det förra och ger mindre mat i magen, eller så är det kvärt om så du får testa med att ge mindre, det kanske ger för mycket energi? ;) Jämför hökvaliten . ? :)

davidia
0

hästarna får bara hö inne på kvällen och natten.aldrig i hagen eftersom det finns gräs där.

davidia
0

hästarna får bara hö inne på kvällen och natten.aldrig i hagen eftersom det finns gräs där.

gejsa
0

#18# Vad är havrehö?

davidia
0

ja det funderade jag med på gejsa….

Forssen20
0

#21 Det finns massa olika sortes hö har jag hört :O Man kan köpa havrehö av vissa och sånt har jag hört, kände några som sålde det :O

Mandysan
0

#23 Du kanske tänker på att det finns flera olika sorters halm. Havrehö finns inte.

gejsa
0

Nej, verkligen inte havrehö.