Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 869 ggr
SarahPeace
0

Filmer !

Hello där : )

Var inne på bukefalos och tiittade på lite filmer där : )

Här är mina favisar som jag "hittade" (dom är värd att se tycker jag) :)

http://www.youtube.com/watch?v=XttpHTeFL14&search=tr%C3%A4ningsfilm

http://media.putfile.com/hoppsan

http://media.putfile.com/fastna

mvh : )

Sandra
0

Cool fjording tycker jag!

De två sista filmerna va charmiga. Hur många hästar ställer sig med hindret under magen liksom?

jen
0

jag har inte lyckats lägga upp film vare sig på buke eller härLedsen

emsems
0

hahahah riktigt roliga dom två sista

elin
0

jag fullkomligt älskar 1:an !

/Elin

lisette
0

den första filmen var ju härlig. vilken tjockis och till en av mina favvolåtar med manson… men vad sjutton hade hon runt halsen på den? man ser det ganska tydligt när hon ryggade.

sen den andra, jag hoppas fan att det är bommarna som är ruttna och itne hon som väger en del.. :D

trean: man kan läsa i tidningarna idag "en brun häst har äntligen kommit loss från ett naturhinder efter 5 års bantning "

elin
0

hihih

/Elin

Believer
0

#5. - Hon rider ju i repgrimma. Då ser det ut sådär när man har tyglar/grimskaft knytna i öglan i grimman. Den är ju ganska lång på vissa repgrimmor.

lisette
0

# 7 aah

CBA
0

Peace- Ni är jätte duktiga i den första filmen och hästen verkar rätt lyhörd för dig MEN om jag skulle ha något att säga om det i helhet så ser det ut som att hästen är lite före dig i rörelserna.

Om det hade varit tävling så skulle du vinna mer på att saaakta ner tempot ordentligt, en trail tävling går inte på tid utan bedöms på precitionen och det ska gå lååångsamt genom alla hinder.

Tex. när du gör sidepass….be om ETT steg åt sidan, stanna upp och när hästen står still ber du om ETT steg till. Senare i träningen gör man en halvhalt mellan varje steg.

Det verkar som att din häst vet vad den ska göra och ligger steget före dig och att det är lite för enkelt….gör det svårare genom att göra alla hinder smalare och mindre för att öka på svårigheten för den så hästen inte kan köra på av bara farten.

Trail = lååångsamt, precist och noggrannt :o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

SarahPeace
0

#9 ojsan, har det blivit ett missförstånd ? Assså et är inte jag på någon av filmerna :), jag tittade bara runt på buke.. och  ja .. hittade lite roliga filmer där :)

men tack endå:)

mvh

__iE
0

men 1:ans film, är inte den personen medlem här ?!
har för mig att jag sett den hästen på bild (:

Hannapanna
0

#11 Jag har oxå för mig att jag har sett personen som medlem här.. men jag vet inte vem..

elin
0

det är silvertail :)

/Elin

__iE
0

jasså (:

Hannapanna
0

ja just!! de står ju på sidan med filmen! :D

gejsa
0

Jag kan inte se enda film.

elin
0

ngn som har den där låten i video nummer 2?
Så man kan få exempelvis på msn? (;
skulle bli as glad dåå!

/Elin

Hannapanna
0

Vad är det för låt..? har bara tittat utan att lyssnat.. orkar inte stoppa i sladdar å greja.. ;)

elin
0

På 4 går den som jag gillar allra bästa, jag sitter på hans rygg för han e min lilla häst.. :)

Har du den? :D:D

/Elin