Back on track ?
Jag tänkte köpa back om track paddar till min häst som har gallor. är det någon som har andvänt back on track till just gallor `? funkade det ? Vd tycker ni om Back on tack ?
Back on track är vetenskapligt bevisat att det funkar, Själv har jag lånat ett par paddar av min kompis, för att min häst hat haft gallor, dom är så gott som borta nu ;) . Funkar superbra + att det hjälper blodcirkulationen att komma igång, det är därför hästar också får gallor för att dom har dålig blodcirkulation, ( i vissa fall ) , Vilket min hade :D själv föredrar jag Back on Track snabb stallbandage, fukar skit bra ^^
www.segcompany.se Dom säljer back on track , men det är här i boden , det finns massor av butiker som säljer back on track..
Men dock väldigt dyrt att driva en häst med back on track..
Det står på förpackningen att man måste vänja sin häst vid back on track, Det behövs ej , har råd frågat en veterinär , dom säger säät bara på dem , det är som liniment, det kan man itne vänja hästen vid..
Ha det bra, hoppas din hästs gallor går ner ^^ Mvh malin

putt* behöver hjäp snabbt :D
#1 okej. vad är skillnaden på stallbandagen och paddarna ? :D

Stallbandagen sätter du fast med kardborre. Paddarna måste du linda på = tar längre tid. Själv är jag skeptisk till den vetenskapliga "besvisningen" men det ligger i min natur som naturvetare… Har själv transportpaddar + ryggtäcke men min häst har det inte hjälp. Men man kan kanske inte förvänta sig under…

Kanskle ska tillägga att min häst är senskadad, inte bara gallig.

okej :/ ja det här är ju mest för att få bort gallorna. :D
här har en kompis köpt ifrån, ngt billigare= annat märke men samma sorts tyg http://www.equisport.se/paddar.htm
hon var nöjd, och jag är sugen på att köpa ländtäcket därifrån, finns 2 olika prisklasser
#6 , Jag pratade med en Distrikt veterinär , efter att min häst gått omkull med mig , över ett hinder och då fick vi komma in på rönken , eller fick och fick jag ville, direkt, båda för hästen och min skull då det inte var min häst då , vi hade inte skrivit kontraktet riktigt då , Men nu , äger jag honom , Men iaf, så sa hon att jag skulle införskaffa mig ett ryggtäcke, dvs en ryggplatta , och då frågade jag också samtidigt om jag skulle ta snabb bandage också, då sa hon det vore nog bra , oh samtidigt frågade jag om man måste vänja hästen då sa hon, Igentligen skall man nog göra det, men det behövs inte , eftersom det är nästan samma sak som om man skulle vänja en häst att han liniment på kroppen, vilket itne går , Så jag satte på honom rygg plattan och skydden direkt , funkade utmärkt , han tyckte det var varmt och mysigt med en varm platta på ryggen , och varmt och skönt runt benen , Helt underbart bra tycte han att det var ( Vi skadade oss inte , men vi blev båda stela efter fallet ) men nu mår vi super bra :D ,, K

okej. :D tack allihopa :D

okej. :D tack allihopa :D

På min c-ponny så är BoT super bra! Han har lite gallor,mest på bak.Efter en natt med BoT och liniment så är han nästan helt gallfri!:)

#11 Man ska inte använda både liniment o BoT samtidigt, då man kan få ordentliga blisterskador.
Jag funderar på att köpa BoT ryggstycke till Astra då hon är spänd i ryggen. Nån som vet vart köper man det billigast?

#12 radital kan man ju
En häst i stallet hade BoT underlägg och sen lindor över. Jag tyckte det var svårt att få underläggen släta och bra under lindorna, tyget på BoT var ju så glansigt så att det inte satt när jag började linda.
jag är hemskt sugen på att köpa paddar och ryggstycke!
Eftersom luddan bruka få hemskt med gallor efter träning!

#14 Radital ska spädas om man lindar. Att linda med värme dessutom skulle jag passa mig för. Jag har (av misstag såklart) blistrat/lindat sönder min häst. Det var inte skoj - öppna sår över hela framkotorna, tog ca 8 v att läka.

#14 inte äns radital.

Rubi jag har ett till salu!! De va nån annan här inne (vem?) som va intresserad av de tidigare men jag har itne hört nå mer.
#19 Hur mycket ska du ha för det? :)

Nypris 650 så 300 då?
#21 Vilket kap! Jag är jätteintresserad! :) Kan PM:a dig när jag kommer hem.

Använder BoT till en av mina pållar, hon står lindad på natten med paddarna och jag är helnöjd. Inte alls de gallorna som innan.

köpte sånna bandage underläg :D har inte testat än xD #14 han vi köpte dom av sa att man absolut inte fick ha liniment under.
Jag funderar på att köpa BoT paddar men får se…
Lindar Lyrik ibland med BoT-paddarna.
När han var öm i senan vf skulle han ha arnika + BoTpaddar+lindor på sig i 2 veckor. Blev bra efter det. Enligt EQ.
Läste att någon använt BoT och liniment samtidigt, gör inte det jag såg hemska kort på blister skador på en häst var det stora köttsår på benen.
Radital är ett värmande liniment, jag använder det på mig själv ibland (utspätt). Jag tipsade en jobbar kompis och han provade oxå men han glömde spä ut det, han ringde och frågade om jag var sadist, det brann i skinnet på honom sa han. Så var försiktiga.