Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 438 ggr
elin
0

Vill ni veta en sak? =D

Den 9/4 var det absolut bästa ridpass jag ngnsin ridit på Nisse. Vill ni höra ? :)

Iaf..
Vi red markarbete varvat med dressyr o lite hoppning.
Vi travade bommar i hörn, alltså böjt som en båge. Hon lyfte på benen jätte bra, o lyssnade på mina halvhalter innan jätte bra. Hon gick felfritt o form i skritt o trav, trav direkt från halt, nemas problemas.
Fatta galopp från skritt i hennes svåra varv, gick i form i galoppen, och va allmänt lyhörd o positiv!
Sen hoppade vi också. Kom emot hindret i trav med bommar före. Hon bjöd själv emot, jag behövde bara styra o hänga med! Jag tycker hoppning e en aning obehagligt så jag hoppar inte mkt. Min tränare har hoppat Nisse en gång, Men iallafall hon hoppa as bra! Tog i över hindret som bara den!  O rätt galopp direkt efter hindret. Soo stolt över henne var jag. Och hon jobbade på as bra fast hon blev trött.

Okey, vissa av dessa saker kunde hon innan, men jag tycker de känns när hästen e klockren till 100 % o när de går bra!
Ville bara berätta!
hade bra alla!
Kram Elin O Nisse :)

/Elin

Luthien89
0

Va kul att det går bra :D

gejsa
0

Kul Elin att det går bra för dig och din fjording. Kanske man får se dig på tävling snart då? Sist jag läste vad du skrev så hade din häst blivit sparkad och var halt. Är hon bra nu alltså? Det var tydligen inte så farligt. Min fjording står nu för hon har vrickat till sig när hon tappade skon för ca en vecka sedan. Vi går ut och går med henne varje dag ca 15 min bara. Tråkigt som sjutton.

emsems
0

vad kul! jag längtar efter att kunna träna ordentligt nu åxå…börjar kännas länge sedan!

elin
0

tack så mkt :)

Ja de går jätte bra för oss nu. Vi ska ut nu senare i vår o sommar.
På dressyr och utställning.
Min tränare säger att vi e redo för en unghästklass i hopping i höst, men min självförtroende sviker tyvärr. Hoppning e inte min starka sida.. Då jag lägger ner hela min själ på dressyren.

Ja, tack o lov e nisse frisk efter nästan 3 veckors vila.
Förstår dig Gejsa, hemskt jobbigt att gå o vänta.
Hälsa Gejsa från mig, hoppas hon blir frisk så snart som möjligt!
Kram kram /Elin

/Elin

Sandra
0

Kul att det går så bra!

Jag blir så glad varje gång jag hör att din fjording kallas Nisse. Det är så charmigt på nå vis! Så klockrent på en sån häst!

elin
0

tack! Ja de e är jätte kul! =D
Det roliga är att min Nisse är ett **sto.
**Många säger han till henne, men jag bryr mig inte alltid om att kommentera det för de e är ju lätt att missuppfatta ;)
En i stallet kallar henne Nilsson! Tycker de e rätt charmig.
Varför de just blivit Nisse vet jag inte.
Nisälla, nisse hmm ja =)
/Elin

/Elin

Sandra
0

Men det är ju det som är så fruktansvärt charmigt! Att hon är just sto =) Men tjejer kan ju heta Kim och så också… så varför inte Nisse =)