Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 614 ggr
Eliinn
0

Jordphur, vad rekomenderar ni?

Hej!
Dags för ett par nya jordphur och tycker att det är lite klurigt!
Letar efter ett par som är både smidiga och näta att rida i  men samtidigt ska de va slittåliga i stallet. 
Rider huvudsakligen med ett par ridstövlar men ibland är det skönt att skippa stövlarna! Skorna kommer därför mest ridas i skog och mark och lättare träning.

Har testat MH stable jodphurs med stålhätta och visst de höll bra men är nog inne på ett par lite smidigare än dessa.
Pratat med en kunnig personal i en ridsportsbutik som rekommenderade MH Windsor Jordphur då det är väldigt sköna och nätta i modellen, frågan är om dem inte är tillräckligt slitstarka i stallet då ?
Är även lite kluven om jag ska ha stålhätta eller ej…

Prisklass upp emot 1500:- 

Smidiga, nätta men ändå slitstarka i stallet, framförallt, bekväma!
Har ni något att rekommendera? :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Zahara
0

Är en djungel detta. Letar själv stövlar och har nog prövat ett 20 tal nu….

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Gronstedt
0

Det beror väldig mycket på vem som ska ha dem. Mina MountainHorse kan jag ha hela dagarna alla dagar, i sadeln, i stallet, i hagen, vid hästpromenader och markarbete. De håller 2 år eller mer vid användning 10-20 timmar i veckan.

Partnern kan inte ha MountainHorse alls, för de är otroligt obekväma för hen. Hen använder Jackson eller HorseLife, som hen tycker är bekväma. De håller cirka 2 år men används bara 2-5 timmar i veckan.

Stålhätta skulle jag inte vilja vara utan.

Eliinn
0

Blev ett par  Ariat Heritage Zip Paddock! :) Supersköna och ett stort plus att det hade halvstorlekar! Stålhätta men väldigt smidiga ändå.

/Elin

Zahara
0

Blir det inte väldigt kallt med stålsätta på vintern??

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Gronstedt
0

#4: Har jag aldrig märkt att det skulle bli.

esterhaggfors
0

Blundstone är ju bra, men dem är lite klumpigare i ridningen..

Jag har ett par Jacson och dem är smidiga att rida i och även i stallet, fast dem är ju inte med stålhätta..

Svårt det där!

Eliinn
0

#4 Jag har heller aldrig heller märkt att det skulle bli nå kallare bara för att det är stålhätta. Vet att många påstår de men nää inte vad jag märkt iallafall. Det man ska tänka på med stålhätta är ju att skorna absolut inte får va för små.

Haft mina Ariat ett tag nu och kan bara ge dem beröm! de blir bara skönare och skönare ju mer man går in dem! Väl värt varenda krona! :)

/Elin