HĂ€star & ridsport iFokus

HĂ€star & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
LĂ€st 1573 ggr
esterhaggfors
2014-08-02 13:10
0

Utrustning?

Hej!  đŸ˜ƒ

Jag tÀnkte göra en "utrustningstrÄd"!

DÄ skriver ni vad ni har för utrustning pÄ dig och er sjÀlva vid dressyrtrÀning, hopptrÀningar, tÀvling och uteritter :)

Tror det hĂ€r kommer bli jĂ€tte roligt att lĂ€sa đŸ™‚

ljungensjenka
2014-08-02 13:27
1

Dressyr: HĂ€sten- trĂ€ns, sadel, schabrak, stötdĂ€mpande padd, luva & halsförlĂ€ngre
 Jag- hjĂ€lm, ridbyxor, skor & chaps, ridstrumpor, handskar, dressyrspö, oftast vĂ€st ibland utan & jacka eller dylikt om det behövs. Hoppning: HĂ€sten- trĂ€ns, sadel, schabrak, luva & stötdĂ€mpande padd. Jag-hjĂ€lm, vĂ€st, ridbyxor, skor & chaps, ridstrumpor, handskar, allroundspö & jacka eller dylikt om det behövs. Uteritt: HĂ€sten- trĂ€ns, sadel, schabrak, stötdĂ€mpande padd, luva & halsförlĂ€ngre
 Eventuellt benreflexer, reflexbrösta & reflexlĂ€ndtĂ€cke Jag-hjĂ€lm, vĂ€st, ridbyxor, skor & chaps, ridstrumpor, handskar, allroundspö & jacka eller dylikt om det behövs. Eventuellt reflexvĂ€st. Har Ă€ven ibland ett vanligt lĂ€ndtĂ€cke om det Ă€r snorkallt (pĂ„ hoppningen & dressyren dĂ„). Har inte tĂ€vlat mer Ă€n klubbtĂ€vling men dĂ€r Ă€r det de vanliga grejerna som gĂ€ller (förutom vitt schabrak istĂ€llet för blĂ„tt). Men har en kavaj och kommer förhoppningsvis anvĂ€nda den snart :D

P4go
2014-08-02 13:35
0

Dressyr: 
HÀsten- trÀns, sadel, schabrak med ''inbyggd'' padd eller vanligt schabrak och padd, dressyrskydd.
Jag- hjÀlm, ridbyxor, ridstövlar, handskar, dressyrspö

Hoppning: 
HĂ€sten- trĂ€ns, sadel, schabrak, schabrak med ''inbyggd'' padd eller vanligt schabrak och padd, benskydd, martingal.
Jag-hjĂ€lm, ridbyxor, skor & chaps eller ridstövlar, handskar, spö beroende pĂ„ hur hĂ€sten kĂ€nns (och om jag kommer ihĂ„g att ta med ut) 

Uteritt: 
HĂ€sten- trĂ€ns, sadel, schabrak med ''inbyggd'' padd eller vanligt schabrak och padd, benskydd. Reflexer om det behövs

Jag-hjÀlm, ridbyxor, skor & chaps.

Det som överhuvudtaget Àr vÀrt att göras, Àr vÀrt att göras bra.

Urhasten
2014-08-02 16:44
1

Jag: Shorts/jeans, linne/tröja, ev keps, jacka, halsduk, joggskor/kĂ€ngor (beroende pĂ„ vĂ€der). 

HĂ€st: Repgrimma, arbetsrep.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter â€ïž

majaliten
2014-08-02 18:47
0

dressyrtrÀning nÀr trÀnare Àr pÄ besök sÄ rider vi i matchande lindor och shabrak likasÄ ryttaren matchar med hÀstens stÀll . Annars har vi trÀns utan Nosgrimma dÄ hÀsten endas har de pÄ tÀvling jag och tÀnkaren tycker de vissar mer om hÀstarna Àr missnöjd pÄ nÄgot vis . Dressyr sadel mattes padd fÄrskin extra tjock utpassad med sadel sadeln passar men padden Àr bara extra för tt mptberka tryck padden kompletterar inget sÄ att de blir bÀttre . Utan om man tar bort padden sÄ passar sadeln ryggen men blir lite för vid . Annars nÀr hÀsten/hÀstarna inte rids för trÀnare sÄ har vi ej Linder eller skyd för att inte göra hÀstens/ hÀstarnas ben kÀnsliga . hopptrÀningar senskydd fram hopp sadel padd samma sak som dressyren angÄende padd hopp trÀns utan Nosgrimma ,hÀst och ryttare matchar till varandras stÀll . Har hÀsten brun sadel Àr de bruna skydd har hÀsten svart dadel Àr de svarta skydd ingea fÀrgglada skydd . TÀvling , lackat trÀns dressyr eller hoppsadel lackade boots. I dressyr alltid vitt och i hoppning har vi varierade gladare fÀrg pÄ utrustning . Ryttare har dock alltid svart ,grÄ eller blÄ kavaj med vita ridbyxor . uteritter har hÀsten/hÀstarna alltid hopp sadel inga skydd. Valfrit shabrak oftast svart eller marinblÄtt

Sarah
2014-08-02 21:57
0

Alltid samma, hoppar dock inte, det fĂ„r hĂ€starna göra sjĂ€lva vid löshoppning :P 

Jag: HjĂ€lm, ridbyxor, ridskor (stövlar vid trĂ€ning) och tröja. Ofta halsduk eller sjal dĂ„ jag fĂ„r ont i nacken om den blir kall. 

HĂ€starna: Lindor, schabrak,  fĂ„rskinnspadd, dressyrsadel och trĂ€ns. Svart sadel, svart trĂ€ns, vitt eller creamfĂ€rgat schabrak,  lindor i dova fĂ€rger, ex brun, beige, cream, mossgrönt, svart.

Dressyr.muppen
2014-08-03 08:35
0

DressyrtrÀning: HÀst- Dressyrsadel, fÄrluddspadd & gelépadd, dressyrschabrak, aachentrÀns med tredelat bett & benlindor. Ryttare- Unvex ridhjÀlm, piké, ridstövlar, ridbyxor & handskar. DressyrtÀvling: HÀst- Dressyrsadel, nytvÀttad fÄrluddspadd & gelépadd, vitt dressyrschabrak, lackrtÀns (aachen) med tredelar bett, vita benlindor & vita boots med ludd. Ryttare- Unvex ridhjÀlm, tÀvlingströja & tÀvlingskavaj, helskodda tÀvlingsbyxor, nyputsade ridstövlar & vita ridhandskar. Uteritt: HÀst- Allroundsadel, endast fÄrskinnspadd, benskydd pÄ frambenen, martingal, allroundschabrak, aachentrÀns med tredelat bett. Ryttare- Unvex ridhjÀlm, lÄngÀrmad pikétröja, sÀkerhetsvÀst, ridbyxor, ridstövlar & handskar. Jag Àr 13 Är gammal, tÀvlar min storhÀst i dressyr pÄ La nivÄ.

esterhaggfors
2014-08-03 11:34
0

SĂ„ roligt att lĂ€sa allas svar! đŸ˜‚