Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 770 ggr
Ellensandahl
0

Grönt kort?

Hej! Jag planerar att ta grönt kort då jag ska hyra en ponny nästa år. Jag har lite frågor om det och hoppas någon därute har en sekund över för att svara:)
Är provet innan kursen svårt? Får man ha TR på det? Måste man kunna alla grenars regler eller bara dom gemensamma? Om man ska kunna alla grenars regler vad är det viktigaste att plugga på?
Tack på förhand
Kram ellen

H-lena
0

Ja du får ha TR, det är inte svårt du hittar precis svaren till frågorna där. Minns inte riktigt men jag skulle tro att du ska kunna alla grenars regler eftersom grönt kort väl gäller alla grenar, eller hur..? men de går inte in särskilt ingående vad jag minns på dem. Nästan tio år sen jag gjorde provet, haha. Men det kommer gå bra! Plugga lite innan och läs igenom TR.

Ellensandahl
0

Tacktack ska bli såå kul när min hyrponny kommer längtar :)

H-lena
0

Ja det förstår jag! :)

Andreag00
0

jag tyckte att det var jättesvårt för jag förstog inte frågorna 😭

Wille, Puffe, Doris 

Ellensandahl
0

På vilket sätt förstod du inte? Vilka frågor t.ex?

perletroll
0

Har nyligen gjort provet och man får inte ha med sig TR. Tyckte inte att frågorna var särskilt svåra, sunt förnuft och att man har baskunskaper om hästen. Dock behövde jag inte göra ridprovet eftersom det inte är jag som ska tävla utan mina barn.

Ellensandahl
0

Ojj missförstod dej helt totalt trodde du inte förstod mina frågor.. Hahah #4 Men behövde du göra om det eller?

Ellensandahl
0

Okej tack #6

Andreag00
0

ja jag ska göra om det #7

Wille, Puffe, Doris 

Ellensandahl
0

Tack allhopa:)