Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 531 ggr
Cilla89
0

Hinner inte med ifokus..

Nej, det gör jag inte längre :/ Tiden räcker inte till nu när skolan har börjat, och ja, ni vet ju hur mina pendlingstider är.. TIDIGA MORGNAR och SENA KVÄLLAR! Och sen mocka och rida hästarna efter det..

Så tyvärr så hinner jag inte sitta vid iFokus mer än nån gång på helgen..

Tänkte varje fall skriva av mig lite nu då :) I fredags var vi på Överredskloster, fälttävlans EM :D Galet, galet kul :D Tyvärr var det bara dressyren den dagen, men vi fick gå banan med vår lärare (Line, norsk landslagstränare i fälttävlan för ponny, rider själv internationell fälttävlan) Det var riktigt kul och nyttigt, att få veta hur hon tänkte och tyckte om varje hinder.. 22 hinder, 4 km lång, men LÅNGA uppförsbackar.. Att hästarna bara orkar ;) Och detta var bara en CIC BANA! Tänk en CCI bana då, herre jesus..
Men jag kan ju garanterat säga att det ser MYCKET SVÅRARE ut i verkligheten än på tv/kort.. Vissa anridningar till hinderna var helt tokiga, riiiiktigt tekniskt.. Och vissa hinder kunde man inte se marken bakom, såg ut som man skulle hoppa ut i ingenstans..
Men det var riktigt nyttigt och kul, men jobbigt ;)

Hm, ja, det var väl det roliga som hände förra veckan xD

Ja, och Schess har jag ju inte blivit av med ännu ;) Har ringt en hel del i veckan, 2 skulle kommit men backade ur, 3 ska ringa i veckan och bestämma tid för nästa helg.. En kommer idag, skulle igentligen åkt iväg till ridbana, men eftersom pappa fick akut jobb uppe i sthlm var han tvugnen att ta bilen :( TYPISKT! Men hon vill ändå komma och titta på Schess, men har inga förhoppningar, det är svårt att rida i hagen som är ojämn, inga hinder och Schess går som en kratta i hagen.. Men hon bor bara 10 min med bil härifrån..

Jag vill bara ha ny häst, börja om på nytt, köpa nya hästsaker, få tillbaka motivationen.. Men vi får se om det blir ny häst eller inte.. Vill så himmla, himmla gärna ha min tränares häst, så sjukt fin, underbar och helt perfekt.. Sto, -98, 169 cm hög, Aram-Bordeaux, LA dressyr, 110 hoppning, ska debutera 120 snart, växt länge därför är hon väldigt sen i utbildningen.. JAG VILL, JAG VILL!!

Snart ny vecka och nya tag, men vi har helt okej schema, väldigt slappt.. Ska ha hittat ny praktikplats om 1 vecka också, 5 veckor, vet inte alls var jag vill vara :/

Nästa lördag blie ULLARED :D :D :D :D :D :D :D

__iE
0

känner lite samma sak, men jag brukar ändå gå in ^^ men sen har jag ju ingen häst heller.. :)

Jag ska till Ullared på tooorsdag ;) ^^

fridak
0

jag tar gärna emot info om utbudet på gekås efter ni varit därOskyldig