poker
det kan göra mig så förbannad att de får göra reklam för pokersajter på tv. men inte för cigg/sprit. vad är skillnaden? det är mååångas liv som förstörs pga spelberoende…

Det finns ingen skillnad…

sant kiara, det har jag inte tänkt på…
min svåger kan inte låta bli jack vegas maskinerna och har haft jättemkt problem med spelandet. han spelade upp hela sin lön och sket i de flesta räkningar. det slutade med att han blev vräkt från lägenheten.
att inte staten sätter P för reklamen. men det är klart. det är en inkomstkälla på skatten så de har väl dollartecken för ögonen…
Vad mummlar ni om nu? Det är väl visst reklam för sprit och cigaretter numera… Senast jag läste metro tror jag till exempel jag såg en för något vin ;)

Det håller jag med om!!
Det är poker reklamer flera ggr per reklam
tillfälle!

jo för sprit har dom gjort det lagligt, men inte för cigg

Finns de som är shopping beroende, sex beroende osv..de visar sex, saker att handla såå…

mascara.. hur många reklamer finns det inte???

Ja visst e det sjukt..och jag går på tramset med långa täta ögonfransar jämt..tittar du i min sminkväska nu..så ligger där 7 st..i!!
Tack för att ni tog upp detta ämne, det blir faktiskt nästa artikel till tidningen för mig :)

*garv* och det värsta linda, det är att dom säger "no more false lashes" sen har dom lösögonfransar så det visslar om det i reklamen…
funkar alla mascaror då??? ;)

såg för första gången shells v power reklam häromdagen. har sett den innan men inte tittat ordentligt…
när den vackra hästen (hingst?) stegrar sig i slutet, titta på hans svans då.. den är ju fejk. så himla tråkigt att de som gjort reklamen inte har koll på att en hästs svans inte ställer sig upp när hästen stegrar….

nu har det allra sjukaste hänt inom spel…
en av mina arbetskamrater satt och hade spelat på börsen via internet. huruvida en viss aktie gick upp eller ner!
sen satt han och spelade fotboll och fick betalt om han gjorde mål. tre bollar för en tia.
har det inte gått llite långt?

mmmmm sickt..