O.T. Firar 2 år i dag!
I dag är det precis 2 år sedan jag blev medlem på ridsportifokus. 
Den 7/9 -2005. Ointressant, ja visst. Men vill ändå berätta. Natti natti
Grattis! Och inte illa med 24 622 kommentarer på två år ;)

Haha nej, det är väl det enda som jag skäms över. *fniss*

Grattis Gejsa!!
Grattis!

Ne men GRATTIS!!!

Hihi tackar! Om det nu är något att fira eg. :)

Klart det är!!! hihi
För exakt två år sedan så var det typ den värsta dagen i mitt liv.. :P
Hamnade på sjukhus och fick diabetes.. ^^

Oj då, det var inte så kul att minnas kanske. Var det första gången du blev sjuk alltså?
Japp, eller det var då det blev konstaterat.. ;) Hade mått skit hur länge som helst innan.. :P

Tar du sprutor nu varje dag eller hur får man göra?
Japp, sex stycken sprutor dagligen, testa blodsockret minst två gånger varje dag (det slarvar jag med..) och lite sånt..

Åh fy fasiken. Och jag som är rädd för sprutor. Jag skulle aldrig klara av det. Din stackare du måste ju vara alldeles sönderstucken ju.
Joo, jag var också jätterädd för sprutor innan, men jag fick liksom välja mellan att övervinna rädslan eller att dö, så valet var ju självklart..
Joo, blåmärken överallt, det svider som f*n, gör ont hela tiden.. Men jag lever iaf.. :)
En av mina kompisar fick graviditetsdiabetes när hon väntade sin dotter. Fick ta sprutorna i magen. Får du oxå göra det?

Men kan man ta sprutor själv där bak?
Jadå.. :) Mina sprutor är så små.. :P Många tror att det är pennor.. ;)
http://www.novonordisk.com/images/diabetes/novopen3junior_actualsize.jpg

Aha, trycker man uppepå precis som en penna med?
Japp, exakt.. :) Där stället du in hur många enheter insulin du ska ja, sedan trycker du i kanylen i underhudsfettet och så sprutar du in insulinet.. :) Nålen är bara 0,5 cm lång. :P

Usch ändå. Tur att man slipper sånt. Nu får du hålla på med det resten av ditt liv alltså. Om ingen kommer på något bättre med åren.

Finns tabletter me Juve..eller det funkar inte på dej?
#21 - Japp, så länge ingen hittat något botemedel så får jag leva med detta.. :)
#22 - Tabletterna är riktade till folk som har diabetes typ 2 (även kallad åldersdiabtetes).. Denna typ får man om man lever "fel" - d.v.s äter fel, motionerar för lite etc.
Jag har typ 1 som inte är p.g.a. att man lever fel, utan detta kan vem som helst få - oavsett om man lever rätt eller fel..
Tablettterna hjälper bara typ 2-patienter.. :P

Oj, då lär nog jag få åldersdiabetes så mycket fet mat jag äter osv. Älskar chips bl a. Nu väntar jag på pizzaleverantören. *ler*
#16 Hennes diabetes försvann när ungen ploppade ut =)

grattis ;D
Grattis t jubileumet!

Hihi tackar!