Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 840 ggr
gejsa
0

O.T. Firar 2 år i dag!

I dag är det precis 2 år sedan jag blev medlem på ridsportifokus. Flört

Den 7/9 -2005. Ointressant, ja visst. Men vill ändå berätta. Natti natti

joytick
0

Grattis! Och inte illa med 24 622 kommentarer på två år ;)

gejsa
0

Haha nej, det är väl det enda som jag skäms över. *fniss*

DojoKelder
0

Grattis Gejsa!!

Lyrik
0

Grattis!

pippa__
0

Ne men GRATTIS!!!

gejsa
0

Hihi tackar! Om det nu är något att fira eg. :)

pippa__
0

Klart det är!!! hihi

Maja
0

För exakt två år sedan så var det typ den värsta dagen i mitt liv.. :P

Hamnade på sjukhus och fick diabetes.. ^^

gejsa
0

Oj då, det var inte så kul att minnas kanske. Var det första gången du blev sjuk alltså?

Maja
0

Japp, eller det var då det blev konstaterat.. ;) Hade mått skit hur länge som helst innan.. :P

gejsa
0

Tar du sprutor nu varje dag eller hur får man göra?

Maja
0

Japp, sex stycken sprutor dagligen, testa blodsockret minst två gånger varje dag (det slarvar jag med..) och lite sånt..

gejsa
0

Åh fy fasiken. Och jag som är rädd för sprutor. Jag skulle aldrig klara av det. Din stackare du måste ju vara alldeles sönderstucken ju.

Maja
0

Joo, jag var också jätterädd för sprutor innan, men jag fick liksom välja mellan att övervinna rädslan eller att dö, så valet var ju självklart..

Joo, blåmärken överallt, det svider som f*n, gör ont hela tiden.. Men jag lever iaf.. :)

Lyrik
0

En av mina kompisar fick graviditetsdiabetes när hon väntade sin dotter. Fick ta sprutorna i magen. Får du oxå göra det?

Maja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaaa.. Antingen så tar du dem i magen, i benet eller.. Vad-det-nu heter.. ^^ *letar upp en bild för att visa*

Läkarna sa "ta inte i benen", jag tar aldrig i magen, för det gör för ont.. Jag tar bara där på andra stället.. ^^

gejsa
0

Men kan man ta sprutor själv där bak?

Maja
0

Jadå.. :) Mina sprutor är så små.. :P Många tror att det är pennor.. ;)

http://www.novonordisk.com/images/diabetes/novopen3junior_actualsize.jpg

gejsa
0

Aha, trycker man uppepå precis som en penna med?

Maja
0

Japp, exakt.. :) Där stället du in hur många enheter insulin du ska ja, sedan trycker du i kanylen i underhudsfettet och så sprutar du in insulinet.. :) Nålen är bara 0,5 cm lång. :P

gejsa
0

Usch ändå. Tur att man slipper sånt. Nu får du hålla på med det resten av ditt liv alltså. Om ingen kommer på något bättre med åren.

pippa__
0

Finns tabletter me Juve..eller det funkar inte på dej?

Maja
0

#21 - Japp, så länge ingen hittat något botemedel så får jag leva med detta.. :)

#22 - Tabletterna är riktade till folk som har diabetes typ 2 (även kallad åldersdiabtetes).. Denna typ får man om man lever "fel" - d.v.s äter fel, motionerar för lite etc.

Jag har typ 1 som inte är p.g.a. att man lever fel, utan detta kan vem som helst få - oavsett om man lever rätt eller fel..

Tablettterna hjälper bara typ 2-patienter.. :P

gejsa
0

Oj, då lär nog jag få åldersdiabetes så mycket fet mat jag äter osv. Älskar chips bl a. Nu väntar jag på pizzaleverantören. *ler*

Lyrik
0

#16 Hennes diabetes försvann när ungen ploppade ut =)

__iE
0

grattis ;D

Linda
0

Oj har jag hållt på och slitit med iFokus i över 2 år…??!

AusaBausa
0

Grattis t jubileumet!

gejsa
0

Hihi tackar!