Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 547 ggr
strong.ale
0

Skriva av mig/åskikter

Hej

jag är en tjej på 15år som rider på ett försäljningsstall, har ridit där snart 1 år.

Det har gått bra i stort sätt hela tiden men dom senaste månaderna har jag haft ''min'' egna häst (bara jag som rider den och sköter den fast den fortfarande är till salu) men sen en vecka tillbaka så tog jag mig an en till häst ett russ. Så nu har jag ett russ och ett varmblod/en annan ras. Men nu har en tjej som varit där innan och hjälpt till kommit ner och ska vara här i en månad.

Nu är det så att jag kommer i andra hand HELA tiden!
Hon är mycket lättare än mig så hon ska börja rida till russet (bockar lite och så men inget farligt) jag har kört han.  Sen har hon börjat rida varmblodet också, För att utbilda han. Så nu ska hon rida russet OCH rida ''min' andra häst så nu har jag inget som är ''mitt'' längre.

Visst jag fattar att dom inte ska bocka och att dom måste utbildas, men ändå.  Igår blev jag så frustrerad så jag börja gråta. Både hon som äger stället och hennes dotter (vuxen) försökte prata med mig men igår det gick inte.

Riktigt trött på detta! Funderar på att skicka ett meddelande till dom när ''mina'' hästar är sålda och skriva; Jag slutar rida där om inget ändrar sig är trött på att komma i andra hand. Eller något liknande.

Dom pratar mycket om att ha respekt och så, men dom har ju glömt att dom kanske ska visa lite också! Och jag ska tillägga att jag inte är sur på hon som kommer dit och rider eftersom att hon ''jobbar'' där och kan inte bara säga nej hur som helst.

Åsikter eller något liknande?

[Budgies]
0

Jag förstår att det 'är jobbigt, att nån annan tar hand om din häst :/ Hoppas det går bra

imsuchadiva
0

Jag förstår hur du känner men jag kan inte hålla med dig. I ett försäljningsstall så är det väldigt vanligt att det är olika personer som rider olika hästar. Ofta har alla egna favoriter men som det ändå får dela med sig till andra. Och som du själv skriver så måste hästarna komma vidare i sin utbildning. Och om den andra tjejen kan få russet att sluta bocka så förstår jag verkligen om får rida den hästen. "Lite blockningar" kanske inte verkar så farligt, men om en häst/ponny "råkar" bocka av en ryttare så kan ryttaren göra sig illa. Dessutom är det betydligt lättare att sälja en häst som inte bockar. Jobbar du där? Eller är du elev? Praktik? Tyvärr är det så i ridsporten att ena stunden kommer man på andra plats och sen i nästa så existerar man knappt. Lite rörigt inlägg kanske, men jag hoppas du förstår lite vad jag menar iaf och att du inte har tagit illa upp av något som jag skrivit.

strong.ale
0

Jag rider där för att hjälpa henne (ägaren).

Men hon och jag Hade en deal att Bara jag skulle rida den.
och visst man får dela med sig men är ändå så att minn kompis har en häst som ''sin'' där uppe och plötsligt en dag så var det någon annan som skulle rida den. 

Man får inte ett enda är att man får inte ett sms eller samtal om något sånt här utan dom bara anser att vi äger hästarna varför ska vi säga till någon annan om vad vi gör med dom.