Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1067 ggr
Jagz
0

Fälttävlan

Hej!

Jag är ganska intresserad av fälttävlan. Jag tycker det är en faschinerande sport! Är det några här som håller på med fälttävlan på någon nivå? Berätta gärna lite om det, vilken häst ni har osv. samt visa gärna en bild på ekipaget :)

MVH/ Karin

Marster
0

vad skoj :D jag vill också börja med fälttävlan.

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul med fler fältis intresserade! =) Jag har tränat lite olika hästar men aldrig tävlat själv men åker Sverige runt med en av mina allra bästa vänner på tävlingar.  I år va siktet på *-klass men pga skador blev de en lätt-säsong till.

mixxxan
0

säger det samma som miamaria:D jag startade min första ponny debutant i sommras. Det är verkligen kul!! Dressyren är inget skoj men att vara på fältet är så himla härligt:P Jag ska snart göra min andra deb. Här kommer en bild på mig och mixxan när vi är på väg mot målXD

Jagz
0

Åh, vad kul! =) Vad använder ni som rider fälttävlan för hästar? jag har ingen ridponny, håller endast på med ponnytrav för tillfället, och är ltie nyfiken :)

MiaMaria
0

Dom som jag tränat har varit fullblod eller halvblod, min kompishäst som är på bilden är ett fullblod. Jag och mitt förra fullblod är i vattnet o poserar mellan lek(tränings)stunderna

MiaMaria
0

Filmklipp på mitt förra fullblod på träning, tyvärr dåliga filmer då dom är filmade med vanlig digitalcamera…
Film 1 - Studs
Film 2 - Små hinder
Film 3 - Coffin (eller "så ska man inte hoppa coffin…")
Film 4 - Stock

Jagz
0

Jättehärliga filmer, det ser verkligen kul ut! Visst är fullblod den rasen som fungerar bäst i terrängen? elelr i fälttävlan över huvud taget? Hur fungerar halvblod?

MiaMaria
0

Fälttävlan är ju inte som de va förut, då va de ju väldigt mkt galopp som krävdes, nu är de mer gång som krävs. Så skulle jag ha en häst o tävla skulle jag haft ett fullblod med bra gång eller ett lättare halvblod med lätt o vägvinnande galopp.

Lindbygarden
0

va härligt det ser ut miamaria! Du får komma hit ner och träna fullblod hos udden åt oss!!

MiaMaria
0

Nä fullblod får flytta o träna på många olika banor ;-)

SofiaR
0

Jag tkr det är svinkul med fälttävlan men är rätt feg av mig när det gäller terräng hinder, bara tanken på att de sitter fast får mig att tveka XD men vanliga hinder är de ingen tvekan på över huvudtaget

mixxxan
0

jag har en korsningsponny tinker/fullblod. Har hört att fullblod är bra till fälttävlan, men på debutant går det med vilket som:D

Jagz
0

Mer bilder/filmer? :)

Jagz
0

puttar lite

[Lill-Jonna]
0

Jag tävlar inte själv i fälttävlan men känner en av sevriges duktigaste tonårs-ryttare