Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 4633 ggr
Anna
0

Husdjur förutom hästar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några husdjur förutom ev. hästar? Vilka isåfall? =) Berätta lite om de, kanske släng in en bild?

Jag har en fet kissekatt som faktiskt börjat banta nu. Han heter Slalom (vackraste namnet, erkänn, haha) och är svart & vit. Han kom till oss en kall vinter och ville ha mat, några veckor senare tog vi in honom i huset och nu är han vårat gosedjur =)
Sedan har vi hans flickvän, Mimmi, som är en vildkatt men som äter dagligen hos oss och brukar få komma in i huset ibland. Nu väntar hon ungar, är hur tjock som helst, så vi får se hur det går..

Slänger in en bild på Slalomkissen. Med sina stora hamster-kinder. 

Har haft en annan katt, Moltas, som tyvärr blev ihjälbiten av grannhunden den 28 december 2003.. Så evigt saknad.
Har även haft en hamster (Gizmo), en kanin (Ludde) och ett marsvin (Lufsen). Alla är tyvärr döda.
Min syster har tre katter också; Smilla, Maya & Nusse. Maya är Moltas (som blev ihjälbiten av hunden) syster. Smilla är en norsk skogskatt som min syster köpte ganska nyligen, och Nusse är en bestämd svart dam med MYCKET temperament!

Oj nu blev det lite mycket här, har man tråkigt så har man =P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

shirley
0

ha två kaniner, humle å dumle…
å en kise, busan….
sen e de bara pållar för resten…. hi hi!

__iE
0

nope, har inga djur nu :/

Hade en kanin, Blixten men han dog -05..
vill ha en hund elr katt :D

MiaMaria
0

4 katter o en hund på delad vårdnad. Katten Ragge bor här hos oss o dom tre andra Totte, Tuffe o Sotis bor hos farmor, men de e ju samma gård, 50 meter från oss. Hunden Sanna, en golden som är min o mammas men som mestadels bor hos mamma. Ragge på bild

linasvovvar
0

5 hundar har jag, tre kissar och en sambo =0)

Zigge-3
0

4kaniner, 4marsvin, 3katter, 3hundar och 3 hästar har jag!

bubbelbubbel
0

Jag har hamstern, han är kvar hos mig än, men slutet är nära. Känns tråkigt. Hos mamma finns en stor vovve och en liten hittekatt. Sen har jag en tjock orange katt som bor hos min svärmor, han fick flytta till bondgården när mamma tröttnade på att han kissade inne. Honom köpte jag för en kr, då den i sthlm som skulle haft honom inte kom. Det är nog tio år sen..:)

Abico
0

Jag har just nu ett marsvin hatande marsvin här hemma ;P Han heter Sune och är min lilla bortskämda korv. Tidigare har jag haft runt 20 marsvin, två dvärghamstrar (Glader och Cesar), två undurlater och ett gäng fiskar.

Kram Hanna

Hanna 

Nicey_och_Smulan
0

Jag har två marsvin…Nicey på bild här….Skrattande

Nicey_och_Smulan
0

…och Smulan =)

Lina
0

en liten doggy ^^

Faxlin
0

Jag har två katter, Faxe (blandis mellan birma och perser) och Sockan (huskatt).
Sedan har jag två hundar Sacko(schäfer) och Busan (Rottis).
Ja dessutom ägs jag för tillfället av fem illrar.
Nikita, Bella, Ambra, Crazy och Beldin.

Nikita ser ni på min Avatar. ;-)

Skickar med ett kort på Bella med ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Othello
0

Har en sheltie min lilla Olle =) lätt fånigt namn haha men han är super snäll & med lite över allt =) & så har vi 6 st katter som gör mest en massa fanstyg Nissan, Kurran, Lillis, Gunvald, Gunnel & Ärstin. & en kanin stackarn fick aldrig nåt vettigt namn kallas bara Ninen =) & ett akvarie då men d kallar jag int "husdjur" på d sättet men det är vakert att se på & dom ska också ha skötsel & mat. (& 15 kossor)

Snuttan2
0

Jag är totalt djurlös sedan för någon veckas tid tillbaka då sista marsvinet togs bort.. Har haft en hel bunch, även haft ett par voffsar tidigare.

Nämsta nu som jag umgås och bor på deltid med är pojkens två hundar, dobermann. Bild på min kompis, Örat (när ni ser de fåniga öronen förstår ni varför han kallas Örat ;)). Den äldre voffsen tycker jag stjäl hans husse å försöker mobba ut mig :(

sezierra
0

Vi har två Nymfparakiter, Rex och Max…två killar som inte klagar det minsta…men låter en massa.

Två svarta kaniner som ligger runt 5 - 7 kg styck… hur syrran har lyckats med den saken vet jag inte för jag har inget minne av att deras mamma var så stor.

En st grå hare på 2-3 kg syrrans bäbis och han är helt galen i henne. När han gick fritt i huset (rumsren = gick på låda) och han hörde henne sjunga på ovanvåningen så försökte han ta sig upp till henne men han vågade inte gå högre än två trappsteg så han stog där och sträkte sig så långt han kunde…ursöt. Nu bor han i en utebur och trivs bra där :) Döpt efter min pojkvän…gulligt värre.

En Stor mängd fiskar av olika arter men favoriter är mina skalarer…

En iller kommer snart men jag vet inte om det ska bli en hona eller hane…men det får jag se när jag ska titta på dem i veckan. 

Sen har vi killens tre katter som två av dem finns på bild här, Wilma, Murre och den skygga Missan (Ingen bild på) 

Ett halvt zoo…

lisette
0

#0 haha vad gooo! =)

#!3 importerad?

jag har två hundar. nadja o wesley. båga omplaceringshundar.

bubbelbubbel
0

Ja just det. Fiskar har jag ju med. Mina fishees. Dom hette innan selma and the fishees, men selma dog. Hon var en orange-vit golfboll. :)

Snuttan2
0

Jo, han är helkuperad, likaså den andra, de är båda importerade.

Jag har personligen svårt för de kuperade öronen och hans är extra illa gjorda :S

lisette
0

#17 de ser onda ut när öronen är kuperade på det sättet…

Lyrik
0

Har förutom Lyrik, Doris 3 år papillon-phalené

Selma, 1 år bondkatt

Oscar, 11 år bondkatt

MiaMaria
0

Just ja, glömde fiskarna

Eve
0

Jag har tre kissekatter i huset :)..

På bild: Tuffe, ca 3 år. bond katt :).. Världens mysigaste och coolaste. Hans första jakt var på en fasan ^^

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0

Mulle, är 13 år och honom har jag haft sedan han var några veckor :).. Väörldens bästa kisse.. fast han ä'r rätt fet :P

Eve
0

sist och minst har vi lilla Snorpan, ca 2 år.

reddie
0

Vi har för tillfället 7 katter - två vuxna och fem kattungar.
En kanin och massor med fiskar

MiaMaria
0

Eve - Din Tuffe ser ju ut som min (de lilla som syns på din bild). Bara därför så hittade inte jag nån bra bild på min Tuffe…

Yessica
0

Jag har 9 kaniner och en hund. Är medryttare på en häst också, så jag äger ingen egen.. än så länge ;) vill gärna köpa en egen, så jag kan tävla mer osv..

Slänger in en bild på vovven, en briardtik på 1år och snart 7mån.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Eve
0

miamaria - hihi, ja :)

DojoKelder
0

Vi har 2 katter, Tiger och Puma. Sedan har vi en massa fiskar i soffbordet med!

Yessica
0

dojokelder - i bordet? coolt, har ni akvariebord?!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

DojoKelder
0

japp.. sambon byggde en egen konstruktion.. så vi har liksom ett akvarie som "bordsben" och sedan bara bordsskivan över.. faktiskt riktigt snyggt!

davidia
0

jag har 5 katter.1 hund.2 nymfparakiter.2 duvor.2kaniner och får snart hem 2 marsvin…

gejsa
0

Jag har inga foton på alla mina djur. Men jag äger 6 katter, 2 hundar och 2 undulater förutom mina 4 hästar då.

Cilla89
0

Familjen äger en underbar voff :) Wilma, Schäfer, 3, ½ år gammal..

Och 2 katter varav den ena är fösvunnen, varit borta 2 veckor nu :O :'/ Den som är kvar är Ronja, svart/vit skogskatt, 5 år. Och Sune som är borta är grå/vit bondkatt, 6 år. Hoppas han kommer hem igen..

Och en kanin, som är min systers, Molle, dvärgvädur, 2år..

Har ingen bild på Wilma i datorn så skickar en bild på Wilmis pappa, dem ser precis likadana ut på PRICKEN ;)

divansson
0

förutom mina 5hästar så har jag en hund (Ville) och tre fåglar, en nymfparkit och två undulater..  har ingen bild på denhär datan.. sen min kanin vart avlivad för inte alls länge sen.. elelr kanske en månad sen… :'( älskade han såå..

Milli
0

jag har två hundar och tre katter också förutom hästarna. Och lite fiskar.

Lyrik
0

#19 Finns bild på Doris i mitt fotoalbum.

fridak
0

jag har en liten kanin som heter sixten.

bebbe
0

Förutom katterna har vi Lillan o Tyra

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Maja
0

En liten tjokisvovve vid namn Nero (eller Nääärå som han kallas på hundar.ifokus ^^), fiskar och en ful, liten konstig ödla som jag vill sälja.. ^

Mandysan
0

Vi har förutom hästar:

2 st kaniner
1 katt
1 hund

:)

Först ut på bild, min kanin Ivy…

Mandysan
0

Stampe…

Mandysan
0

Nala

Mandysan
0

Till sist, vovven, Max…

E_hjo
0

Förutom Maggan så har jag:

1. Ett monster - Brutus
2. En varulv - Cuzco
3. Två st. ugglor - Kallekula o Bianca

Varulven ---->

E_hjo
0

Monstret.

E_hjo
0

Ugglera har ja ingen bild på men de spelar ingen roll.  ;)

gejsa
0

#41# Din Stampe såg precis ut som min Stampe som jag fick ta bort i höstas. Han blev 13½ år gammal. Det var en dvärgkanin. Är det din Stampe är också?

neonrosa
0

Själv har jag inga egna djur, eftersom min farbror och pappa är djurallergiker. Min syster är även kvalsterallergiker och det kan typ utvecklas till pälsallergi :/ Men min brorsa har en geckoödla som nog är den äldsta här på denna jord ^.^

Mandysan
0

#47# Jag vet faktiskt inte vad det är i honom men han är liten, gammal och söt ;) Jag tror att han blir 9 år i år…

sandi
0

Jag har två marsvin och en Jack Russel vovve.

steffy
0

vi har 2 katter (2st hästar)

Loa-bg
0

Hehehe… Ja, just det. Vi har: höns (blandat, men vi har några renrasiga silkeshöns), får, gäss, kinesiska dvärgvaktlar, påfågelduvor, undulater, två gotlandskaniner, ett akvarium, två hundar, tre katter, tre hästar… Det var nog allt, för ett par år sen hade vi en minigris också.

Hannapanna
0

Vi har en murreman som heter Tage! :D

Och ett stort akarium med x antal fiskar.. Sambon säger att de är mitt när de är dags för rengöring, annars är de hans! Förvånad

Johanna
0

har 4 katter nu.. fick 2 bäbisar igår! :) sen har vi 2 hamstrar också…

Ainavi
0

Har en labbehanne och en kissekatt…hunden Hugo 4 år och kissen Asta på 2 år.De är såna jättekompisar.

Murre_Uddiz
0

haft 2 katter en sprang bort, Sickan, den 22 april dan före min födelsedag år 2006.
Murre avlivade vi igår p ga att han blivit påkörd.
Gråter

Cavello
0

Jag har en taxtik vid namn Bessy x) Och har haft en kanin vid namn Nina men hon dog för några år sedan :(

wewwa
0

Förutom vår shettis har i en perserkatt som heter Pärlan.

ciss
0

Två marsvin, Snöboll & Nattvind. Amerikansk och engelsk crestedhonor, jättefina båda två.

Och så en kanin - Ytterstforsens Engla. Blå scheck/brokad hona, 4-5 månader. Hermelin fuchs.

Sist men inte minst, två katter. Kattja, 75% skogkatt och 25% bondkatt, och Tweety - 25% skogkatt och 75% bondkatt. Kattja är mormor till Tweety.

Och så lilla Kolan då, svensk ridponny, svart med stjärn och strimma.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Peppe
0

2 marsvin och en hund

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alexandra13
0

Jag troor inte jag skrivit här innan, men jag har iaf ingen häst men jag har: 2hundar, 2katter och 2kaniner!

Alexandra13
0

Belv ingen bra bild. jag tar denna ist--->

Lizzan
0

Har två kaniner, men ingen bra bild xD

emsems
0

har min lilla kisse Penny =)

J-Parnebo
0

jag har två schäfrar på 9 och 10 år . fyller tio och elva i år. dom heter rick och rex.

sen så har jag en norsk skogkatt som heter gullan och är åtta år.och en bondkatt som heter pepsi som fyller sju i år. och en blandras kisse som heter mimmi och fyller fem år :)

en gulpannad amazon papegoja med namn maja och är 3 år. hon kan prata ganska bra.

sen har jag en kanin som heter herman och är en hermelin på två år :)  och en häst med

Skrattande

AnnaJohansson
0

Ett marsvin, och måååånga dammråttor (A)

Marsvinet Lady på bild <3 

imsuchadiva
0

Förutom hästarna har jag en hund, Atlas, en katt,Felix, en kanin, Nine. 13 möss (just nu bara 2 som har namn, Ester & Seth) & 3 vattensalamandlar, Jumbo, Mulle & Pysen. Som jag för övrigt ska göra rent på nu ^^

thilda-
0

Vi har 4katter just nu.. 2st söker nya hem och den 3de har hittat hem. och fjärde ska stanna :)

Katter3
0

3 katter, 3 gerbiler och 2 kaniner.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Neywaz
0

Har fyra katter, men en har flyttat till grannen (bättre mat och mindre konkurrens?) Katthonan har fått en kull ungar förra veckan, så om nån är intresserad ;) …. En kolsvart hane, en gråtigrerad hane, en tabby (som kanske är bortlovad) en trefärgad hona med lika stora fält svart/vitt/rött och en fyrfärgad hona också med lika stora fält svart vitt rött och grårandiga fläckar. Rätt coolt. Ska stoppa in bild när de har öppnat ögonen hahaha

Lyrik
0

#19 Har nu bara Doris, 3 år papillon-phalené och Selma, 1 år huskatt kvar. Oscar fick avlivas i måndags pga cancer.

Letar nu efter en ny kissekatt. Långhårig denna gång.

Neywaz
0

Äsch lyrik, långhåriga kissar måste man borsta, bada och dessutom jaga hårstrån ;) Jag har fyra små kissekatter över som gäääärna flyttar till lyrik ;) hahah!

Lyrik
0

#72 Är van. Doris är rätt så hårig av sig, fast hon inte är så långhårig.

Min ena kompis har kattungar nu, halvlånghåriga. Får väl åka dit och titta på dem när jag och Lyrik har flyttat till nya stallet.

reddie
0

För tillfället har vi 9 katter varav 7 är kattungar, en kommer att stanna och jag hoppas kunna hitta bra hem åt övriga.

Neywaz
0

många som har kattungar nu? :D

Lyrik
0

Inga här omkring, iaf inte vad jag vet.

lisette
0

ahaha satt o läste trtåden o kom till nr #6 där bub skriver om sin hamster… "men han fick ju en fin begravning" tänkte jag.. sen ser jag datumet.. =O

ciss
0

Nu har jag;

1 häst, 2 katter, 2 marsvin & 7 kaniner.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

assar_master
0

jg har en fet kisse vid namn sigge,8 år och är väldigt skygg. han har aldrig lyssnat på någon av min familj tills han träffade mig då.

Murre_Uddiz
0

#79 Vad har hänt med svansen ? :/

fridak
0

numera finns både kanin sixten och katt seveneleven

Sussi
0

Har två hundar och en tarantella utöver hästen.

Abico
0

Nu har det blivit lite tillökning härhemma och mer är på väg :P
Det har köpts in ett gäng Malawi cikider som sällskap till våran gaaamla firre (han dör värkligen adlrig, född här hemma och är nu minst 2 år :O) en mal blev det också. Sen så har syrran köpt två gerbiler, Stig Helmer (gissa vem som kom på det namnet XD) och Tippex. Kan ju meddela att jag är livrädd för de små råttdjuren, dom bitts och hoppar å håller på, men är ganska underhållande å kolla på. Jag fick även möblera deras bur idag, efter att ha städat den. Shit vad kul ^^ Grävde ner toarullar och blomkrukor och allt möjligt *barnsligt förtjust*. I oktober kommer det tre marsvinstöser hit om allt går som planerat :) Lilla Wilma är tingad från Eragons omplaceringshem och sen ska jag hämta två små knattar på Rävlanda utställningen den 27.
En liten bil dpå Wilma skickas med, sötkorven själv ^^

Hanna 

assar_master
0

#80 han blev påkörd och svansen gick av. så vart det efter det

SofiaR
0

har två katter, hugo och harry

bonde
0

Har en hund som är korsning mellan Dalmatiner & Golden retriver.

Alex
0

Har en voffe, Mexx (eller Mäcks ^^) som blir tre i november.. Är en australian kelpie, kanske mer känd som knäppie… För knäpp är väl det minsta man kan säga om honom. ^^ Men han är mysig.. Väldigt osäker, och väljer ut sina människor väldigt noga.. :P

Morgontrött, vilket passar mig bra.. Vi kan sova till ett båda två. ;) Men när det händer nåt så är det full fart och 100% koncentration. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Gyllan
0

Jag har en doggelito och en kissemiss ;D

Misse.. Bondkatt, 16 år, ligger mest och latar sig och äter som tuusan ;P

Gyllan
0

Theo, border collie, 2 år..ligger mest mitt bland hästarna eller leker, HELA DAGARNA, han har energi och kondition till max!!!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.