stallhyra.
tror det har funnits nån liknande tråd här innan, men jag, hihi, orkar inte leta. ;P
jag hittade en annons om ett stall som hyrde ut stallplatser igår, 1600 kr/mån. och då ingick in/utsläpp, mockning, spån, hö/hösilage, foder (kraft, betfor och foderjäst).
1600 kr var för stor häst, för midre häst gick priset ner.
låter inte det ganska billigt ?
nyrenoverat stall kan ju tilläggas…

det tycker jag att verkligen var! de betalade 1600 för halm/hö/havre där jag red när jag var liten. då fick dom själv fixa utsläpp o mockning!

Det var ju med fullpension, riktigt billigt tycker jag.
Nu har de minskat ner på hästar i min by så nu kan man hyra ett stall med tre boxar, två för stora och en för shettis. Pris 1500:- med tre hagar till. Också rätt okej pris faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag betalar 700:- för allt i #0 förutom krafftfoder (ca 150:-/mån)
Det är billigt!
Mycket billigt måste jag säga , men.. sätter man sin foderstat själv eller gör dom det ? ibland så är det ju så att det är ett visst antal kilo som ingår , vill man då ha mera så kostar det också mer , lika med spånet , hur många säckar får du per vecka/månad, jag betalar 600:- kallhyra inngår fodring morgon kväll och utsläpp, med hö , betfor , fibergi , torv , hovis , samt försäkring hamnar jag på ca:1600:- i månaden , visst då får jag mocka själv men det är ju halva nöjet , har ju faktiskt hästen för att jag älskar dessa djur och vill ha något att göra.
Jag betalde 1500 kr för min ponny där jag hade han innan och då ingick det: Hösilage, halm, krafft grund, in-utsläpp 7 dagar i veckan, 3 fodringar/dag 7 dagar i veckan. + att man skulle ha hand om stallet en gång i månaden och då skulle man ta hand om 30 hästar, fodra, mocka, släppa ut, ta in m.m. JOBBIGT kan jag ju säga! Mkt skönare att ha hästarna hemma :D
låter skitbilligt! betalar 1600:- o då ingår box, in- o utsläpp och fodringar.
jag har faktiskt inte en aning om någonting mer än det jag skrev, har inte ringt eller något, var bara en tanke jag fick.
med mina arbetstider behöver jag ju någon som kan fixa in och utsläpp. och gärna mockning.
men jag tyckte med det lät överkomligt faktiskt. :)
ja, det var ett bra pris. Jag har också ett bra pris där jag står
själv betalar jag 500 i kallhyra för araben och 250kr för shettisen
då ingår morronfodring,utsläpp,täckesbyten,insläpp och kvällsfodring.belyst ridbana, uppvärmd sadelkammare och ett glatt stallgäng 
sen ca 400kr/månad för hö (1.20kr/kg) 250 för spån ca 220kr för korn,lusern,morötter mm.

jag kommer också undan billigt med allt typ… stall, foder, hovslagare…..
Låter otroligt billigt.
Jag betalar 1000:- + 300:- för shettisen/samma box.
Då ingår utsläpp måndag till fredag,fodring frukost lunch kväll-mån - tors.Fredag morgon lunch.
Inget foder ingår.