Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1269 ggr
Mandysan
0

Kvalitetstäcken

Någon som har lust att hjälpa mig att leta?=)

Jag letar efter ngt riktigt bra och slitstarkt täcke, regn och varmfodrat. Helst ska yttertyget vara över 1000D. Gärna inte allt för dyrt =)

/Amanda

MiaMaria
0

Tappat allt vad minne heter…

MiaMaria
0

Horsewear, där hittade jag de =)

Snuttan2
0

Horseware Rambo!!!

Mandysan
0

Men vad är det för ngn kvalité på dem? Hur många Denier?

bonde
0

Horseware, de bästa täcken som finns. http://www.horseware.com/homepage.asp

Snuttan2
0

Det finns olika.

Jag är med Bonde, de är de bästa. Bra passform, hållbarhet, bara bäst på allt :P

Enda onda jag kan säga är att jag inte gillar de raka baksnörena, hästarna skiter ofta rakt på de, men det går att byta ut om man inte är lat…

Cilla89
0

HORSEWARE ÄR BÄÄÄST!!!! dyra, men helt underbara..

[louise80]
0

Jag tycker helt klart att domani täckena är bäst, har alltid använt horseware men domani slår dom, inga skav och super passform

Snuttan2
0

Hur många år har domani funnits?

Tänkte om man kan jämföra lite eftersom jag inte känner någon med äldre domani-täcken å kan se hur de långvarigt håller… Min tränare har ju bla närmare 20-åriga regn och vintertäcken ifrån HW som fortfarande håller, det kallar jag hållbarhet!

Mandysan
0

Hur mkt kostar horseware och Domani? För täcket måste tåla mkt bus i hagen….

Snuttan2
0

Hw varierar väldigt mkt. De har i tre st varianter, Amigo, Rhino & Rambo.

Amigo är budget varianten med lite mindre finesser, lite biligare material. Rhino saknar bara lite utav det Rambo har. Rambo är varianten som de lägger mest kvalité på, är även den som det är 3års garanti på vattenttäthet och något mer… hum hum.

Tittar man på regntäcken så ligger Amigo på runt 600kr Rhino runt 1000  och Rambo runt 2000kr.

PonnyAnnie
0

Håller med alla andra här,horseware!!:D

mixxxan
0

svea täckena är ju jätte bra med:P www.stallgarden.se eller com, titta där:P själv har jag ett grått regntäcke med gul röd blå kant. Varierande pris, mellan 600-1700 tror jag

Mandysan
0

Kostaterade idag att hennes nuvarande täcke är paj =( Men det är klart, det var bara 600D…

CBA
0

jag har köpt Kjellqvists täcken som jag varit helnöjd med :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

thilda-
0

#5 fattade ingenting på den där sidan :P står ju på engelska allt ihop :P

Mandysan
0

#15 Källqvist, är det inte dom som säljer pessoa här i Sverige?

Snuttan2
0

Jällquvist är återförsäljare utav Pessoa-täcken, japp. Men de har även egna som heter bara Kjällquist.

Pessoa-täckena är bra med fö.

bonde
0

#16 Jag hittade en sida på svenska, där det står både priser & info om de olika täckena. Kolla här: http://www.henrikssonsridsport.se/page2.html

Snuttan2
0

Fast Henrikssons har tyvärr inte så många modeller på HW täcken och lite äldre inne med… Kolla hellre hos www.hastshopen.se

thilda-
0

#19 alla täckena är förstora till min ponny :( Kasst att det inte finns mindre stl!!!

Usch blir så arg o besviken ibland!!

Snuttan2
0

HW täcken finns särskilt i ponny storlekar Thilda, kolla sidan jag länkade till där tror jag de har ponny-modelerna och storlekarna med.

thilda-
0

har kollat där med.. Antingen är jag blind eller så finns det inge Vintertäcke med hals för Ponny.
utan de jag hittade var runt 115 o större :S

Snuttan2
0

Vad har du för storlek? För mini-täcken har de ju inte…

thilda-
0

105 :( enstorlek som aldrig finns! :) hehe eller den stl som gud glömde :P

Snuttan2
0

De har inte 105, 100 och 110 finns.

Mandysan
0

#18 Pessoa har jag oxå hört ska vara bra…

Igår jagade jag runt i varenda butik i den här stan som säljer ridsportssaker och frågade vad de hade för några täcken/kunde ta hem. Resultatet blev;

GG Hade Horseware Amigo och Domani fleece (nyinkommet) samt Horseware Rhino stalltäcken, dvs inga Rambo utegångstäcken :( Resten utav täckena var bara skittäcken på 420-600D…

Kusens kan ta hem täcken från Globus, hon som har butiken skulle kolla upp deras sortiment.

SR Hade Bucas och skittäcken och skulle inte få hem mera :(

Frågan är vad jag ska köpa nu då?…

Snuttan2
0

Internet ;) Biligare desutom ju! :)

Mandysan
0

#28 Men då måste ju jag be min pappa om pengar;) Det är så lätt att köpa mer än ett täcke från internetOskyldig