äppelcidervinäger
Hejsan undrar hur mycket äppelcidervinäger man kan ha i fodret eller vattnet?!
Mvh Marina

Varför skall du ha det?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
jag har gett Marquise en kapsyl i en femton liters hink, när han druckit dåligt, om det hjälpt vet jag inte direkt men han dricker i alla fall, kanske smakar det bättre vad vet jag. Det är ju inget farligt i alla fall.

#1 för det ska tydligen va blodrenande bra för sjuka hästar har jag hört?!

Äppelcider vinäger är bra för pälsen och magen.

Det gäller även människor,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#5 jag dricker äpplecidervinäger regelbundet och har blivit av med min magkatarr så vist gäller det oss också.

Det ska även vara bra för förbränningen/matsmältningen har jag hört.
Min mamma dricker en morgon grogg = piggelin drink (he he det här låter ju bara bätte och bättre) varje morgon bestående av ljummet vatten, äppelcidervinäger och honung. Hur mycket av varje hon har vet jag inte men hon säger att det hjälper.
En kompis till mig (hon med hästen som spräckte pannbenet….japp han lever än) hennes häst fick stooora nässelutslag en sommar som vägrade ge med sig. Vet. rekomenderade henne att hälla äppelcidervinäger i hans vattenhink varje dag + tvätta utslagen med ren äppencidervinäger och det hjälpte jätte bra.
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
jag kunde inte låta bli och skratta när jag läste inlägg nr 4 och 5
jag läste att : det gäller även människor med pälsen o magen
skämt åtsido… äppelcidervinäger är bra för det mesta. en del häller det som smakförstärkare i vattnet om hästen dricker dåligt (hur det nu kan smaka bättre?) för det smakar beskt tycker jag

#8 Jo, du päls har vi nog, jag får allt raka benen med jämna mellanrum med eller utan äpplecidervinäger
jag tycker det smakar jättegott, vi har flor i vattnet och den smaken gillar jag inte men äpplecidervinägern döljer det perfekt. Jag brukar hälla äpplecidervinäger i vattnet till hästarna på sommaren.

Bllääääk nä det smakar inte gott/enligt mig..iaf:)

Jag drack utspädd äppelcidervinäger när jag skulle försöka banta en gång minns jag.
Det är bra att tvätta man och svans på eksemhästar. Det slutar klia då och hjälper att få bort mygg och knott lite grand. För dom gillar visst inte heller lukten. he he

man kan faktiskt käka piller med äcv. det gör min fajja.. :D

Jo det har jag också gjort. Märkte ingen skillnad.

Jag brukar ge det i betfor istället. Typ en matsked per dag..

#11 det är därför jag har det i sommarvattnet det blir färre flugor.
Som viktnergång så har det nog ingen effekt inte på mig i alla fall, men det är tydligen renande för tarmarna och det hjälper mot magkatarr.

det är väl så att det hämmar en aptit om man dricker det innan man äter?

#16 Man är ju inte sugen hela tiden om man inte har magkatarr heller