Efterlysning av bilder!
Vi söker ständigt efter bilder till vår databas Häststam.com
Vi åker själva runt och fotograferar på olika tillställningar, men vi kommer aldrig kunna åka över hela vårt avlånga land. Därför behöver vi er hjälp!
Vill ni dela med er av era foton så skicka dem till kia@haststam.com eller zuzzi@haststam.com
vilken fiffig hemsida =) har aldrig sett den innan (favorit nu) klart att man kan bidra. ska ta å leta upp. vad för typ av bilder är det ni vill ha?
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Vi är tacksamma för alla bilder vi kan få, både exteriöra, huvudbilder eller bilder "in action"! :)

Ska snacka lite med hon som fotar åt mig men annars så har jag några hästar som kan läggas in ;)
Gäller databasen bara för svenskregistrerade hästar ?
Alltså hästar som är utlandsregistrerade importerade och är inte omregistretade i något svenskt register.
#4 databasen gäller för ALLA hästar, som har stamtavla, oavsett om de är renrasiga eller korsningar.

Behöver det vara fotat med Systemkamera? Ska man skriva vad hästarna på bilderna heter? :)
#6 nej det behöver inte alls vara fotat med systemkamera!
Vore bra om vi får namnen på hästarna på respektive bild, om det inte är helt solklart (exempelvis om mailet bara innehåller en bild). Man undviker fel så mycket lättare då! :)
*Puttar upp* =)
Torps Gejsa är inte med ser jag ;) Efter Torps Hanna :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hittar inte mitt lilla nordistroll där heller, Bellman, e Skrimsblessen u Tösen..
*putt putt igen =)*
Putt putt =)

om man vill byta ut befintligt bild - kan man maila en nyare, bättre då?
medarbetare på djurskydd.ifokus
Ja det går alldeles utmärkt!
Skickade nu bild på Lacoste men vet inte om bilderna passar i sammanhanget för jag hittade ingen från hagen.

Mina hästar finns med, har lagt till dom själv. Dom har nog inga bilder däremot.
Skynda långsamt så går det fortare.
Bättre än ingenting brukar vi säga, så varken om bilden är bra eller inte så tar vi gärna emot =) tack så mycket!
#17 Såg nu att Lacoste inte ens fanns med ;)
*putt putt* =)
Herrejösses vad många Wärnanäs det fanns! :D Min ponnys pappa heter Wärnanäs Ulrik, synd att inte han fanns med =(
Min nuvarande ponny heter Shantung Breeze rw 1277
någon som vet ngt om henne ? =)
liebe kann manchmal sehr weh tun
nu såg ja att även hon fanns med där :o
hur kommer det sig?
liebe kann manchmal sehr weh tun

Avkommorna på Arnaqueur är inte kompletta ju :( Min fd häst finns inte med.
Jag skulle gärna vilja ha möjlighet att kommentera kring stamtavla, utseende osv. Men det kanske är för mycket arbete. Liten synpunkt bara =)
Indylover: alla stamboksförda welshar finns inlagda (men inte uppdaterade på länge, ska göras) så därför finns din ponny med :) Skicka gärna in bild!
Jummie: Nej tyvärr kan vi inte sitta och komplettera hingstarnas avkommor, det är ett otroligt tidskrävande arbete då t.ex. Arnaqueur har 66 registrerade avkommor, det är relativt lite om jag jämnföra med andra mer använda hingstar som har över 1000 avkommor, då lägger vi heller ner mer energi på stona på alla raser istället :)
Hur fungerar det med rättigheter på bilderna? Jag som fotar mycket tävlingar, kan jag skicka in bilder på andras hästar och det är tillåtet?
Hej! Har du fotat bilderna får du lägga ut precis vad du vill så länge det inte är anstötande bilder eller liknande då, att lägga ut på andra människor kan vara känsligt men just i samband med hästar har vi aldrig fått något klagomål om att några bilder ska tas bort eller få en "plupp" över ansiktet, jag tror många är medvetna om att man kan hamna på bild när man tävlar med hästar :)
#26 Ville bara kolla så jag är säker, man kan ju beskära bort ryttaren också om dom gör någon konstig grimasch :p
haha ja precis :) jättekul med tävlingsbilder!!
Det svåra är att kopla ihop rätt häst med rätt bild :p

Min häst är inte med, kan jag då maila in hans info + bild?
kissmekate.blogg.se
#29 Självklart!! maila på zuzzi@haststam.com så fixar vi ut honom så fort det bara går :)

#30 Det är gjort nu :)
kissmekate.blogg.se
Min häst isor e: Furunäs Fernando u: Dalsgårds Isabella kan han va med.?
Han är en shettis