tappad sko !!
kan man rida om hästen har tappat en sko på vänster fram ? :S

Det beror på hur ömfotad den är. Du ser ju på den om den verkar ha ont. Och har den inte det så kan du säkert rida på mjukt underlag.

nee hon har inte ont av den. inte alls. pigg och glad som alltid.

putt :D
Jag rider inte om hästen tappat en sko.. blir ju ojämnt för dom. Brukar försöka få av den andra skon på tex hög. fram om den tappat på vä. Annars väntar jag tills hovslagarn har varit där.

okej. men problemet är att hon blir JÄTTE pigg om hon står. hon måste lickom ut och röra sig.

kan du inte försöka att ta av den andra skon med?

känns onådigt för det va inte så länge sen hon skoddes. och hov slagaren kommer ju så fort han kan .

Du kanske kan låta henne springa utan att du sitter på annars? Typ busa i en paddock eller så så hon får springa av sig lite. Då väljer hon ju mer själv hur hon vill belasta hoven.

jaa det kan jag göra :D smart. tack ;D

skritta ut på mjukt underlag ansre jag inte vara ngr problem.
Min gubbe vilar tills hovis kommer. Blir i det närmaste blockhalt av att tappa en sko, så han får antingen stå på boxvila om han inte blir helt tokig. Eller stå i sjukhage med sin Davis-boots på den tassen.

okej. :D tack allihopa hovis kommer i morrn ;D gjorde join up med henne i paddocken i stället :D
Skulle aldrig komma på tanken att rida på en som har tappat en sko :S skulle ha dragit bort den andra skon o ridit sen ist

#13 jag red inte henne. och hovslagaren kommer i morrn så ser ingen andledning till attdra av den andra skon för den siter bra.