Med yxa och kofot!
Läste ni igår om den mamman och sonen som jagade elever på en gymnasieskola i halland med yxa och kofot efter att pojken blivit misshandlad och trakasserad och fått ett utbrott. Det var på min skola!!!!! http://www.hallandsposten.se/artikel.aspoid=253081

Tycker egentligen att det är hemskt att detv ska behvöa gå så långt med mobbing och misshandel så att pojken och hans mamma ska behvöa ta tag i det själva.. nog var det på fel sätt !!! men jag kan faktiskt förstå att dem måste vara trött på att skolan inte göra ngt och att mobbaran får hålla på som de gör…….

det är hemskt ja. men samtidigt kan jag förstå mamman…

och dessutom så blir det den pojken som blir avstängd.. jag tycker att de andra har minst lika stor del i det! Ovh de borde också bli avstände eller straffas på nåt sätt. För nu är det ju helt plötsligt synd om dem därför att de har blivit hotade och man glömmer bort pojken som säkert mått jätte dåligt av att ha blivit trakasserad..

Usch så hemskt men kan förstå mamman..

Usch vad otäckt!

Nu kan jag bara se den andra, men usch…
Men varför skulle inte ett barn kunna bli mobbat på tre dagar som någon rektor påstår?

våra rektorer är knäppa! till oss informeda lärarna att de visste om att de föregick mobbing.. åter till varför dem är knäppa.. de har nu bestämt sig för att nödra vpra praktik veckor på lasarettet så vi ska ha tre veckor nu och tre veckor i vår.. innan hade vi bara fyra veckor. så allt hade ju varit bra om vi kunde fått dem 6veckorna problemet är bara att det finns ingen som helst chans att få praktik till nu i höst då det måste beställas 8månader i förväg.. sp ist för 6 veckor fåt vi nu 3 och det är en vecka för lite mot vad man måste ha! istället för praktik ska vi nu har studiebesök men det kostar pengar att flänga runt i tre veckor och skolan bidrar inte med pengar..

Men står det att i denna utbildning du går (omsorgslinjen eller vad det heter?) att vissa saker ska ingå och din skola har sagt när du sökte dit att de erbjuder vissa saker tror jag faktiskt att man har rätt att kräva det.
Så se till att gå ihop i er klass å kräv det ni måste ha för att gå ut programet som ni ska!

de la ner programmet förra året..:( men de lovade att vi som gick kvar skulle få den utbildningen som vi blivit lovade! vi har gått till tidningen i olika omgångar och pratat med politiker men de ölyssnar typ inte..:S

Vad trist :(
Era föräldrar kan inte gå ihop sig? För det är ju rätt ruttet med en sådan liten grej som gör att ens utbildning inte blir fullständig…

jo men d hjälper knappt..fick reda på nu att de breven vi har skickat till politikerna tydligen måste registreras men det har de inte gjort och det kan tydligen bli rättsak av det.. hm?