täckesfunduration
Jag har blivit erbjuden att köpa ett regntäcke från Equalityline för 700 (kostar eg runt 1500kr). blev fundersam.. är det värt att lägga lite mer pengar på ett bra täcka än att köpa billigt? har ni några åsikter? är dyrare grejer verkligen bättre? detta täcke är det tror jag
Älskar deras benlindor sedan tidigare, som jag köpt 8 st av (1000kr!) men dom är å andra sidan det jag älskar mest av alla mina saker..
Vad tror ni? ska man slå till eller?
ärs då, kom inte med, men deras enda regntäcke

Är täcket ett Equality Line eller Equiline?
För equilines täcken skulle jag direkt hoppa på å köpa om jag var du, det är mkt bra kvalité och passformen är inte alltid den allra bästa, men bra!
Jag satsar mkt hellre på kvalités täcken än biliga, absolut om man har häst som står mkt med täcken, eftersom det är större risk för svett, svamp, skav, läckage osv med biliga/ej kvalités täcken…
Vad du vad modelen heter eller kan beskriva hur den ser ut?
Equiline var det. marinblått regntäcke. tror det var svarta kantband men minns ej säkert.

Då ska du kolla här istället (Equilines sida)
jag kunde dock inte se någon utan fodring, har aldrig sett det tidigare heller faktiskt… Utan bara stall, vinter, rid, sommar och svetttäcken utav olika varianter…
jo jag hade redan kollat där, hittade dock inte täcket =)

Är isåfall väll äldre model, eftersom de iallafall inte haft regntäcken på 1års tid på hemsidan vet jag säkerligen…