Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 3735 ggr
AnnaLundin
0

Snygga träns?? Senskydd??

Jag ska köpa ett nytt träns till min tvåårshingst (halvblod), att ha på honom när han ska visas upp i offentlighetens ljus om några veckor. (han ska vara med på "live-uttagning" till hopphästklubbens auktion, efter att ha passerat granskningen av löshoppning på video). Jag har ju själv inte varit särskilt aktiv som ryttare på väldigt många år nu, så jag har ingen större koll på vad som anses vara snyggt just nu och vad som är "inne" resp "ute". För grejen är att jag just den här gången inte bryr mig så mycket om kvalité, utan jag vill bara att det ska "se snyggt ut" och helst inte som om man dammat av de gamla relikerna som hänger längst in i sadelkammaren… Det gör inget om det är så bra kvalité att det håller i många år framöver, också. Men det är inget absolut krav.

Så Nu skulle jag vilja ha tips på SNYGGA träns! De får kosta upp till ca 1000 kr, kanske något mer…

Sen är jag också nyfiken på vad man ska ha för senskydd numera, för att inte anses gammal, mossig och hopplöst omodern… För mina gamla Gera i plast, med plastremmar, får nog anses vara antika vid det här laget… HAHAHA
(typ såna som på det bifogade fotot Oskyldig)

__iE
0

vilket bifogat foto ? ^^

men jag har inte så stor koll, men tror Snuttan har det ? ;) :P

AnnaLundin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm… Det funkade visst inte, jag provar igen

Snuttan2
0

Det är väll mkt smak-sak och beroende på hur ens häst ser ut… Foto?

Snuttan2
0

Gera-skydden är värkligen ute, japp ;)

AnnaLundin
0

Grejen är väl snarast att jag vill ha tips på de träns som NI anser snygga, så kan jag sortera ut själv vad jag vill ha för något…

Men som en ledtråd till min ajtuella häst så ska det vara träns som passar för hoppning. Om engelsk eller aachennosgrimma så får den inte vara för smal, hellre åt det bredare hållet. Även pullargrimma är okej, däremot inte remontnosgrimma - det använder man till ridning men inte för att visa upp hästar i…

Karkkainen
0

vilken färg är det på pållen?

AnnaLundin
0

#6 tränset ska vara brunt… (det är pålle också)

Mandysan
0

Jag tycker pullarträns i stil med HH Orion som finns på Hööks :) Det vore även snyggt om du köpte sånhäringa fårskinnsgrej och lade under… När det gäller senskydd så är läderskydd snyggt. :)

AliceL
0

Eskadron är ju ganska klassiska senskydd, sen finns det ju sånna här som är trendiga ny. Läder är ju åxå helt ok :)

AliceL
0

Senskydd Carbon Gel, Veredus

dessa är ju supertrendiga, men snygga..? nja x)

Snuttan2
0

Jag har funderat lite.. Och alltså senaste mode-grejer är ju ofta med mer utstickande saker eller något, och visar man en häst vill man väll mest ha den rent, enkelt och slätt liksom? Ska se elegant och snyggt ut mest…  

HdR (Henri de Rivel) har bla Fancy finns med pullarnosgrimma eller aachen i brunt. Kostar runt 500kr, är i helt ok kvalité (jmf med Hööks som är mer som papper), väldigt stilrena och enkla. Känns för mig som bra att visa häst i. Är inte något extra tjocka nu i remmarna, utan mer normala. Den med pullar.

Jacson har väll inte så bra kvalité, men lätta att få tag på, biliga och kan se rätt ok ut. De har flera aachen bla som skulle kunna passa in på din beskrivning… Jacsons katalog träns på s 49

Snuttan2
0

Jag gillar mina Carbon gel på dressyr häst, mobba mig inte Alice! :P

Är bland de få icke läder skydd som känns trevliga utan kardborreband annars mest…

bebbe
0

Hos mig hittar du massor av fina träns på lördag, det kan nog Lisette intyga.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

AnnaLundin
0

#13 Fast på lördag har jag INGET ogjort i Skåneland… Har ju liksom 15 mil bara till skånska gränsen och en bra bit till ner till Du…Cool

SofiaR
0

på träns tycker jag de e fint med ludd o kanske lite "bling bling" alltid snyggt :D men inte för mkt ludd xD finns jätte fina på hööks :)

http://www.hooks.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?pf_id=SE-300363&Forssep=&dept_id=SE-109

http://www.hooks.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?pf_id=SE-300582&Forssep=&dept_id=SE-109

QuickStep
0

Det ska va stilrent. Man ska inte tänka oj vilket träns, man ska tänka.. Men vilken häst!! =) eller?

Något diskret, smala remmar kanske.. Har sett pannpand som går ner lite som ett V.. d e ganska snyggt.

Till det, skydd i läder eller eskadron, vill man inte ha vita som lyser upp finns det ju snygga i brunt eller svart.

D e vad ja skulle valt iaf…

AnnaLundin
0

*putt*

Har köpt senskydd idag, men letar fortfarande efter ett snyggt träns!

Är det ingen som har KONKRETA tips på snygga träns, alltså med FOTON? (eller länkar till foton)

AliceL
0

#12 dom är säkert jättebra, men snuttan, du är dressyrtönt, då har man inte sånna grejer! xD (A)

AliceL
0

#18 vad blev det? :)

AnnaLundin
0

#20 Det blev ett par Eskadron, svarta med lite grå mjukare plast längst upp på baksidan. Lagom diskreta, det är ju HÄSTEN man ska titta på, inte senskydden…

Cool

Snuttan2
0

Men det finns ju inga dressyrskydd utan kardborreband Alice Generad (hon är rädd för kardborreband)

AliceL
0

#22 det lät smått jobbigt, att ha en häst som är rädd för det. blev ännu mera sugen på att våldgästa dig nu, haha

Snuttan2
0

Vi jobbar på det :P Gick otroligt bra med transportskydden idag får se om hon kanske kommit över det :D

Fö är de flesta färdiga dressyrskydd rätt fula :P Bättre med klassiska lindor då :P

AliceL
0

#24 lindor är bäst ;D

AnnaJohansson
0

#25 Jepps ;D Och snyggast!

AnnaLundin
0

*harkel*

Nu har ni nog spårat iväg långt bort från mitt träns-letande, va?

AnnaJohansson
0

#27 Hehe, sorry (A) Men jag kan inga snygga träns så på raken! Men vad har hästen för färg? :) Enklare att komma på träns då ;D

Snuttan2
0

Näää? Oskyldig  Har vi? Det gör vi ju aaaaaaldrig OskyldigGenerad

Between
0

Pullar träns på hööks med hjärta fram, jätte snyggt finns i brunt och svart. inte så jätte dyrt. Jätte bra kvalite!

Det sitter dåligt på min bild för det är förstort för min lilla polle =)

Between
0

En till bild, man ser tränset bättre

AnnaLundin
0

#28 Kika i #7 så ser du vad hästen har för färg och vad tränset ska ha för färg… Flört

AnnaLundin
0
AliceL
0

hittat något träns? :)

AnnaLundin
0

nej, har inte hunnit leta så mkt…

Det är därför jag söker tips… Oskyldig

Eve
0

älskar detta! :D

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Snuttan2
0

Har du titat på det HdR jag föreslagit Anna.Lundin?

AnnaLundin
0

#37 Ja, det var fint, men lite ogenomtänkt eftersom spännet på nedre nosremmen hamnar precis vid mungipan.

Snuttan2
0

På aachen-varianten med?

AnnaLundin
0

Hittar ingen länk till nåt träns med Aachennosgrimma…

Letade mig in på den webplatsen och konstaterade att nej, de tränsen är inte det jag är ute efter.

Men tack för tipsen!