wintec säljes
wintec cair dressyr. 17, 5 tum säte.
jättefräsh, endast sadelgjordsstropparna är nötta.
pris 4500 kr!

Hur gammal är den? För jag tycker nog att det var lite saftigt pris. En ny kostar i dag 4985 kr. Var och tittade på en i fredags i affären. Är ute efter en sådan nämligen.
Min wintec dressyr kostade 6900:- (cairsystem)
(syntetsadel då, kanske inte din är, så att så farligt pris är de kanske inte.. de beror ju på)

#2# Men en ny kostar så mycket som jag skrev. Var i affären i fredags och frågade. Dressyr, cair av 500 modellen den billigaste alltså. Du kanske har en isabell? Dom är ju dyrare.

Isabellen ligger på omkring 8000kr ny, alltså Wintecs. Bates tror jag ligger på omkring 14-16? har inte lika bra koll på den…
Wintec 500 - 4500:-
Wintec Isabell - 9000:-
Bates - 10600-17800:-
;)
ska kika på saken, men jag köpte den beggad för några månader sedan och betalade då drygt 5000..?
tror det är en sån här: Wintec 500 Dressyr CAIR
har dom gått ner ås mycket i pris sedan jag köpte den? skumt..
gejsa, du kan få den för 4000 kr

#7# Jag undrar om den ens har kostat över 5000 kr ny. Den följer ju Dollarn vet jag. Jag har en sadel hemma på prov nu. Ska se på fredag om den passar. Men du måste nog sänka den ännu mer om jag ska köpa den. För det finns beg billigare och det blir ju frakt också. Ca 300 kr antar jag. Och då är jag snart uppe i samma pris som affären i stan tar för en ny. Tyvärr!
jag tror den kostade runt 8 som ny när jag köpte den begagnad…

Ja, men då måste det ju vara isabellen. Kan du fota den? För isf kan jag vara intresserad om det är den.
det är inte isabellen, för den har inte en fyrkant i mocka på sadelkåpan.. hela sadeln är i läderimitation

Vad jag vet så har inte wintecen i 500 modell varit så dyr någon gång. Såg du kvittot när du köpte den?
nej, men köpte den av en vän, så tror inte hon skulle hitta på det.. =) hon skulle nog inte sålt den dyrare än hon köpt den, det vore ju otroligt konstigt..! ah, jag får väl se om jag får sält den, annars får jag väl sänka priset igen..

Ta ett foto så får vi se hur den ser ut iaf. OM du har möjlighet.
jag ska göra det! kan kolla om jag har en redan, men det är nog bara med människor i sadeln ;)

Rekommenderat pris ifrån återförsäljaren på Isabellen är 8900kr.
De andra kunde jag inte hitta rekommenderat pris på.
hade bara bilder med en tjock rumpa i ;)
ska fixa en ny bild

#16# Jag vet vad den kostar ny. Tittade ju på den i min affär här hemma i fredags. Dom ligger på 4500-5000 kr nya i affär.

Isabellen Gejsa?
Det gör den då inte i någon affär jag varit inne i där de säljs nya, där ligger de runt 8-9000.
Så du kollade nog på någon annan model eller begagnad. Säljs den som ny för det priset skulle jag allt fråga försäljaren varför den är prissatt så långt under priset som är rekommenderat ifrån återförsäljaren…
3500 kr gejsa, funkar det?

Nej, nu tar vi det från början snuttan. jag har tittat på en wintec cair dressyr. Det är en 500 modell. Den kostar 4500-5000 kr ny i affär. Sedan har jag skrivit att isabellen kostar ca 5000 kr begagnad.

ems ska pröva denna sadel så hör jag av mig. På fredag kommer min medryttare och hon är duktig på sadlar så vi får se. Men foto vill jag iaf se först.

Aha, det förklarar det Gejsa ;)
gejsa, ok! ska ta ett extra kort på stropparna som är som "skalade"

Är dom så dåliga? Vet att dom blir dåliga med tiden. Kostar ca 500 kr att byta dom tror jag. Gjorde det på en gammal wintec som jag hade. Har haft flera nämligen både dressyr och allround. Nu har jag en allround cair till Gejsa. Men ville ha en dressyr till Sorro.
jag har pratat med en sadelmakare, hon skulle ha 300 för det, men det är ju säkert olika beroende vart man går…

Det är det säkert. Jag höftade bara till det för jag minns inte vad dom tog faktist. Men ca 3-500 kr kostar det nog iaf. OM alla ska bytas.
ingen behöver bytas, men båda stropparna på vänster sida är alltså skalade från läderimitationen. det är ju något slags band under, och det är ju helt.
#27 här är en dress´yr för 2800 med stigläder och byglar jätte fin

#29# Jag tror inte att det är en cair. Jag har sett den annonsen. Tack ändå. :)

Det där är en 500…

Jag är ledsen Emma men jag hoppar ur. Blir samma pris för mig om jag går och köper en ny i min affär här i stan. Du har nog blivit lurad när du köpte denna sadel. Tror inte att dom legat på 8000 kr nya den modellen.
inte för 3000? sänker inte lägre än så..

Nej, sätt ut en annons så kanske du får napp. Din sadel är ju 17.5 tum och en sådan har jag inte prövat. Har bara haft 17. Så stor bak har ju eg inte heller.
du vet köper jag den för 3000 kr så kostar det bussfrakt ca 300 kr och sedan byte av stroppar för dom var ju väldigt dåliga ca 500 kr. Då är det bara ca 800 kvar så har jag en ny. Jag är ledsen.
Ok, ska kolla med mina andra spekulanter! =)