Galna tåsjukan!!
Haha erkänn lite kul överskrift ? ;)
Men… Jag har ett problem med min sits, allt blir bra bär jag inte kör ut tårna när jag rider och jag försöker o försöker, men så fort jag blir spänd/nervös så åker tårna ut och jag "hälar" henne i sidan i varje steg vilket resulterar att hon blir lojj :/
Hon är absolut inte lojj i vanliga fall utan en pigg o allert flicka :)
Utan de blir så när jag startar dressyrtävlingar.. Jag har funderat på o binda fast tårna i sadelgjorden me snöre.. hiihi 
Men de kanske kan bli lite farligt om de skulle hända ngt x')
Äre ngn som har tips?
Alla tips o råd mottages tacksamt bara de inte blir värre. :)
Mvh / Hon med ostadig skänkel
/Elin

Hon blir nog inte log för att hälarna/tårna kommer fel, utan för att du gör fel upptill, som du själv säger, spänner dig.
Jobba på att sluta spänna dig och jobba på att bygga upp din sists i klossar ifrån mitten och när du börjar spänna dig går du bara tillbaka till kloss ett och jobbar dig sedan utåt (läst Sally Swift någonting Elin? Är att rekommendera för kloss-tänkandet).

#2 är inte Sally hon som skriver väldigt roligt och bra? har bara hört namnet men inte läst något tyvärr
#2 du miamaria kanske kan ta en tripp till öland och vara min sitsfacister ett tag?
Känner igen dilemmat Elin men kan tyvärr inte ge ngt nytt knep…
Ha ett gott tramp i stigbygeln och börja med att sänka knät.
Säkerhetssnodd mellan stigbygel och sadelgjord, tvingar dig att ta i för att få ut tårna= du kommer tänka till.
Annat knep är att klippa mängder med papperslappar, sätt fast de melan din skänkel och hästen , för varje tappad lapp under 30 minuter får du ett straff. Inget godis på 2 dagar eller ngt