Byta eller inte byta,det är frågan
Inte för att jag starkt vill byta stallplats,men vad skulle ni prioritera?I mitt stall stortrivs jag med alla människor.Vi är verkligen en supergrupp.Och de nya som flyttat in har lätt kommit in i gruppen.Men….som de oftast är.De är inte så himla bra ridvägar.Man jämför ju med andra stall i närheten som har supervägar att rida på.Visst åker vi ibland till andra ställen runt om och rider,men det är ju inte samma sak som att ha skogen bakom husknuten.Fördelen också är att jag bara har ca 2 km till stallet.Går ju på 3 röda att åka dit.Så jag trivs med allt annat men saknar de bästa ridvägarna.Och nu när man har unghäst känns viktigt med att ha det.Vad prioriterar ni?
/velig

Jag prioriterar allt utom bra ridvägar. Huvudsaken det är bra stall, regelbundan in- och utsläpp, matningen ska vara regelbunden. Fint hö och halm. Gärna analyserat. Bra hagkompisar för hästen. Bra stall och box. Så att både hästen och jag själv trivs. Sedan får man ju ta det där med ridvägar. Oftast är det bra ridvägar men kass stall.
Fast nu har jag ju eget stall men jag vet vad jag tittade på innan vi fick det. :)

jag anser att allt utom ridvägarna kan man ändra på..
för mig är ridvägar jätteviktigt! nu har jag stall själv, så jag är inte direkt påverkad av andra människor osv..

Självklart är allt övrigt också jätteviktigt,men samtidigt när man har unghäst så känns det som att varierande ridvägar också är viktiga.Vi har väl lite klättring och terräng men det tar en stund att rida dit.
Eftersom jag redan har flyttat 2 ggr och sedan flytttat tillbaka så måste det ju va mening med att jag ska stå där :-).Men jag vet också samtidigt ridvägarna.Men alla människor lockar mig alltid tillbaka.
Prioriterar mest nu stor box, stor hage, snälla hagkompisar, bra foder och strö och skötsel.
Sen är bra ridvägar oxå bra. Runt detta stall finns det hyfsat med ridvägar, 2 ridhus.
Men nu förhoppningsvis flyttar vi snart till ett nytt stall, vet ej vilket i ordning…

Ridhus e ju bra,vi har 3 inom bara nån km.Det är väldigt bekvämt.Men ridvägar är väldigt viktigt för mig också.
Jag tycker också att ridvägar är viktigt men samtidigt vill jag inte stå i ett stall där det bråkas om allt. Det tar udden av det roliga m hästar om manska vara ovän m dem man delar stall med.
NU står jag i eget stall o kan väl sakna sällskap o rida ut med. Samt här är dåligt m ridvägar i skog. Mest öppna marker men grymt fina sådana…bara sandvägar..
så stallkompisar som man trivs m. och ridvägar väger väl lika tungt. Dock ska ju stallet först o främst se bra ut för hästen…sen kommer mina behov…

Svår fråga… :/
Men jag hade prioriterat ridvägarna. Nu är det ju så att jag har mina hästar helt själv i stort stall hemma och har hur många fina ridvägar som helst (fast det händer att jag klagar då jag ibland måste ta mig över en privat bro), så på så sätt är det svårt för mig att veta hur viktigt det känns med de andra människorna i stallet…
Men kan du inte åka runt och kolla på andra ställen? Kanske finns det något ställe som är lika bra med bättre ridvägar(?)

Jag vet på ungefär vilka stall som har de bästa ridvägarna.Men de allra bästa finns på andra sidan stan.Och det är visserligen inte långt,men då vet man inte vilket folk man hamnar hos.Och stallrutiner och pris.Vi har väldigt billigt,är väl mycket en del utav det också.Ja,det är inte lätt.