Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 625 ggr
NovaRoll
0

Asma

Om det finns någon här med asma, hur hanterar ni det???tänker mest på medeciner, hästhållning (strö) stall eller lösdrift men framför allt hur gör ni med tröttheten efter anfallen??? och hur orkar NI ??

davidia
0

jag har astma.väldigt grovt.jag tar mellan 2-4 doser astma medicin per dag.nu har jag inte anfall så jag inte kan andas men har haft det 2 eller 3 gånger så jag fått åkt in till sjukhuset.jag är även alergisk mot häst nu har jag fått reda på.men jag lever livet som vanligt.försöker iallafall.men jag lever ju för hästarna så.

Peppe
0

jag tar medicin typ 2 ggr i månaden…men ska ta 2 ggr/dag egentligen men orka. jag störs inte av min astma. har bara fått ett anfall när jag var 7 (det var då dom upptäckte att jag hade astma)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

NovaRoll
0

Tack…får 4-5 anfall per dag om jag har tur =( av någon anledning så är det värre i år än förr, det är väll bara att gilla läget…..

Lina
0

jag har astma men inte alvarlig.. ska ta 4doser/ dag + ngn tablett och bricanyl vid behov.. men e man lat som jag blir det inte medicin varje dag och det straffar sig då med problem med andningn och trötthet ibland :/

Men sköter man bara sin medicinering så kan man leva som vanligt :)