Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 586 ggr
Lyrik
0

Klippning

Tänker klippa Lyrik till helgen om det inte regnar.Fundersam

Men funderar på vilken "frisyr" han ska? Har rejält med päls redan. Svettas om hals, bog, mage och mellan fram och bakben efter 30 min skritt.

Tänkte klippa honom i täckesklippning alá kort modell. Är täckad inne och ute när han är klippt.

Är det någon som har bilder på olika klippningar?

Lyrik
0

Puut!

Snuttan2
0

Hööks ger förslag på olika klippningar

Hippson ger förslag på klippningar 

Personligen gillar jag inte halvklippningar, tycker det sällan är snyggt eller bekvämt, så klipper jag min om hon nu sätter vinterpäls så blir det helklippnig i stort sett.

Lyrik
0

#2 Precis så som Hööks täckesklippning brukar jag klippa Lyrik.

Enda nackdelen tycker jag att det är att klippa rakt…Fundersam

Helklippning blir nog för mkt, han är en frusen herre fast han har mammutpäls.

Snuttan2
0

Det går ju att göra egna varianter med.. Att du liksom klipper lite efter vart just du behöver, fundera bara ut i förväg hur det ska se ut, rita med krita eller något..

Jag har lekt rätt mkt med att styra över olika frisyrer på häst när jag jobbade på ridskola å vi rakade alla (runt 50st), och det som jag upplevde fungerade bäst för svettandes tränandes hästar som helst skulle kunna stå både ute å inne med så lite eller inga täcken på alls var just varianter på hööks täckesklippning där eller spårklippningen som visas hos Hippson.

Lyrik
0

#4 Det brukar bli en egen variant av täckesklippning. Men inte så rakt, men det spelar ju inte så stor roll. Vi ska ju inte träna/tävla något mer.