tvätta hästen, varför?
Varför tvättar ni era hästar, nu menar jag med schampo och grejer. Gör ni det när ni ska ut och tävla eller när den också bara är hemma? Min häst håller fortfarande på och fäller lite då hon var väldigt sen, hjälper det lite då med att tvätta med schampo för att få bort det värsta som sitter löst?
Ja det gör det, håret bara ramlar av när man tvättar!

Jag tvättar min för att han har eksem. Tävlar inte än men kommer inte att tvätta honom specifikt för tävling. Han rullar sig inte mycket och ryktborsten är uppfunnen.
Skynda långsamt så går det fortare.
Det är skönt för hästen att bli av med all svett när de tränas, kan få sår om man inte är noggrann. Sen är det skönt att få bort ev lera
Tvättar hästen med schampo när han ska på tävling, till veterinären eller träffa equiterapeften. Spolar hästen noga om han är svettig. Spolar även givetvis hovar och ben om de är leriga.
Jag tvättar min häst när jag tävlar eller åker iväg, hon är ju kritvit så det är nästan omöjligt att borsta bort så det blir vitt igen. Hemma tvättar jag henne inte så ofta, bara svansen då och då om den är jätte skitig så den ska hållas fin och inte bli förstörd (:
"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living"