Stall i Göteborg
Tänkte se vad ni betalar i stallhyra för en häst i/runt Göteborg, Alltså Göteborgs län. Oxå vad som ingår tex fodring in/ut släpp mm. Har funderat på att kanske köpa/bygga ett stall och hyra ut boxplatser, så det är viktigt att se vad stallen tar just runt Gbg, så vill bara ha svar från er som bor här.
Mvh Cissi 👍
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Det finns inget Göteborgs län, det brukar skrivas Gbg med omnejd. Jag betalar 1000:- i månaden, enbart stallplats..Står i Lindome 2 mil söder om Gbg.
Står i Mölndal och betalar 1600 kallhyra. Morgon/kvällsfodringar ingår
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
Stall 1: Hyra 1000 kr, grovfoder + strö ingick ej men köptes in gemensamt. Två stallpass i veckan. Okej läge, ingen paddock men bra ridvägar. Helt okej hagar och "normalt" stall. Säve. Stall 2: Hyra 1000 kr, ingenting ingick, ej heller in- och utsläpp men däremot kvällsfodring. Hö köptes in gemensamt, strö köpte var och en. Fin paddock men värdelösa ridvägar. Jättefint stall. Frimärkeshagar. Nära Kungsbacka. Stall 3: Hyra 2300 kr inkl grovfoder och strö. Ett stallpass i veckan plus ett söndagsinsläpp in månaden. Fantastisk service, engagerad stallägare till tusen. Kanonpaddock och bra ridvägar. Oerhört välskött, jättefina lerfria och stora hagar. Välskött och praktiskt stall. Billdal. Lösdrift 1: Hyra 900 kr, ingenting ingick men hö köptes in gemensamt. Sköttes kollektivt. Fin hage, fantastiska ridvägar, extremt nergånget stall. Paddock knappt värd namnet. Lärjedalen. Lösdrift 2: Hyra 1000 kr, hö fanns att köpa separat, alla fodringar osv ingick. Litet ridskolestall, okej paddock som dock delades med ridskolegrupper ibland. Precis vid den anlagda ridvägen i på Hisingen, inga andra ridvägar att tala om. Säve. När jag köper häst igen nästa år så hoppas jag stenhårt på att få en plats i stall 3 igen. Betalar sååååå gärna några hundra extra för att få stå i ett så välskött stall med engagerade ägare och schysst stämning.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tack för att ni har tagit er tid att svara :)
#1 Var lite trött när jag skrev.
#2 Tack.
#3 Så utförligt :) Tack! Vad menar du med ett stallpass?
Hittills är det rätt låga månadshyror, känner i att i skulle kunna betala mer om det ingick mer eller var bättre läge eller så?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#4 Ett stallpass = en fodring eller ett in- eller utsläpp. Kallhyrorna i Gbg-området ligger oftast på 1000 kr +/- några hundralappar, om stallen inte har väldigt mycket extra att erbjuda helt enkelt, antingen i form av fantastisk anläggning eller extra service som mockning eller liknande. Jag skulle dock troligen inte betala mer. Lägena på "mina" stall har varit helt okej eller kanonbra, och fler/mer i serviceväg är jag inte intresserad av. Självklart skulle jag betala några hundralappar mer för ridhus men det är nog allt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#5 Tack :) Har inte bott i Göteborg särskilt länge så har inte nått hum om vad det kostar, just här runt.