Hals-/huvudfråga

direkt exteriört fel är det inte på henne, hon har en något kort hals och högt annsatt (inget fel i det) kanske är hon lite grovt ansatt vi nacken också men det kan nog bar att hon är lite fel musklad. Hon ser helt OK ut för mig. Sen är hon lite lång i ryggen men det hör till körhästar.

Håller med Lorita :)
Koncentrera inte för mkt på halsen, halsen kommer på plats i ridningen och musklingen (haha låter inte alls rätt) när resten utav kroppen går rätt, man måste alltid justera bakifrån.
Så som hon springer här springer ju de flesta hästar fritt, mer eller mindre, hon gör det bara välidgt tydligt att hon är kort i överlinjen och bara stödjer upp sig med balnsen på undersidan, framtill.

Snuttan, jag var väldigt fixerad vid halsen ;) Den var ju så kort och hängig. Den kändes helt muskellös när man kände på den.
Erkänner jag att jag aldrig försökte rida henne i någon form tan vi sysslade mest med ridning på långa tyglar i terräng.
_och bara stödjer upp sig med balnsen på undersidan, framtill.
_Kan du precisera dig. Menar du hals eller?

# 4 jag tycker hon är helt inom det som jag skulle klassa som OK, faktiskt en riktigt snygg häst som nog skulle kunna vissa mycket extra.

#5 Menar du??
Nu har jag varit för kritisk då märker jag. Är själv inte så bra på sånt där.
Åh, fy, nu är gråten nära…

#6 nej gråt inte hon är/var hel ok, en häst som faktiskt klarar att gå ur form med, en trevlig typ om något kort hals och lång rygg men en trevlig häst

Är inte så ofantligt kort.. Lite kort i längden, framförallt kort i överlinjen, något som går att träna lite grand på och förbättra!
Hon stödjer upp sig med undersidan utav hela kroppen, om du ser på bilderna är hon som en banan, med bågen riktad neråt. En häst i form går tvärtom ;) Med bågen riktad uppåt. Hon tar alltså stöd å håller sig uppe med musklerna i hela underlinjen, och då bla underhalsen…
Har du inte kvar denna? Vad har hänt med henne?
#8 De fick tyvärr avliva henne…

#7 Jag försöker, det är iaf jätte trevligt att höra det. Jag trodde alltid att jag ägde en lite ful byggd häst, fast finast såklart i mina ögon fördet!
#8 Ok, jag förstår, fatta inte rikgit hur du menade först.
Som Mandysan skrev så var hon tvungen att avlivas efter en oycka i slutet på augusti.

#10 nej du hon är helt inom marginalerna, lite (och då menar jag lite) kort hals och något lång rygg, ser man till hennes typ var hon en trevlig körhäst som mycket väl kunde ridas med den äran……trevlig häst kanske inte en tia på typen men 6-7 skulle jag ge henne = godkänd.