Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1650 ggr
Snuttan2
0

vattenhinkar

Ni som inte har vattenkoppar inne, hur har ni erat vatten?

Jag har just nu vatten i två rejäla tåliga murarhinkar på marken till pålla, men skulle gärna vilja sätta upp dem på något smart vis för att det inte ska bli så mkt dam och skit i vattnet…

Funderar på vad för hinkar/uppsättning som är det enklaste, lättaste att fylla på (jag har både slang jag kan dra fram mkt lätt till boxen eller ta loss och få å fylla på)..

Hur har ni gjort? (gärna foto ;))

CBA
0

Jaghar en 20 liters murarhing upphängd i en rejäl kätting på 30 cm som maken "lånat" från jobbet :o)

I änden där hinken hängs på sitter det en karbinhake i rostfritt material och i gallret sitter en lyrschackel (se bild) även den i rostfritt.

Det är hållbart och stadigt och iam att det är rostfritt så tål det vatten utan att kärva fast.

Jag har tidigare knutit fast hinken med ett rep men med tiden så sitter knuten som berget från tyngden av vattenhinken.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Lyrik
0

Lyrik har i detta stall både vattenkopp och vattenhink. Hans hink står på golvet under vattenkoppen, en svart murarhink. Han välter den inte, det enda som kan hända är att han spiller kraftfoder i den.

Jag byter och fyller på nytt vatten varje dag, stallägarna gör det inte…

Magica
0

Jag har gjort som CBA men har ej kätting (finns ingen på jobbet att låna tyvärr) men har flättat ihop balsnören och gjort två öglor som jag har en karbin hake som håller ihop snöret och samtidigt håller i hinken.

Fabulus
0

Åk till en båt affär/byggafffär och köp kedja….

gejsa
0

Det finns för ca 15 kr att köpa på Börjes någon sorts hake att skruva upp på väggen. Den orkar vattenhinkar. Finns ju även särskilda vattenhinkar som är raka på ena sidan för att kunnas hänga upp utan att bli förstörda.

MiaMaria
0

Såna här har jag, tycker dom fungerar riktigt bra! 5 kr st på börjes.

gejsa
0

Haha det är dom jag menar MiaMaria. Har också sådana i mitt stall.

AusaBausa
0

Har haft murarspannar som jag bundit i väggen för att de inte ska sparka ur dem under natten.

lisette
0

murarhink i däck på marken…

shirley
0

#6 har som dej. tycker det funkar perfekt.

bonde
0

Jag har en uppbindningsring på väggen (nära hörnet på boxfronten), där jag har ett longerdelta och knäpper fast andra haken i murarhinkshandtaget.

thilda-
0

på de ponnysar som inte har vatten kopp har vi hink.. som vi sätter upp på boxgallret genom att knyta fast det i ett Grimskaft ;)

mixxxan
0

jag har en speciell "kabinhake" som man skruvar upp på väggen. De är jätte bra:P hinken hoppar inte bort och den är lätt att sätta dít:D

Zigge-3
0

Jag har som Miamaria!

wewwa
0

Vi har inga vattenkoppar uppsatta nu, men det ska vi väl fixa såsmåningom.
I Razzes box har vi en stor trekantig murarhink uppsatt i en kraftig krok i lagom höjd.
I Nelens box har vi en vanlig stor hink på golvet för han välter aldrig sin, till skillnad från Razz… : P

Lyrik
0

#6 De pajar Lyrik. Är för klena för honom.Skrattande

micheles
0

jag har en murarhink upphängd i ett hörn. En hake som jag köpt från börjes. super bra. det är som en karbinhake på en platta som man sätter på väggen.

Cilla89
0
Cilla89
0

det gick inget vidare med att länka ;) men det är murar hink med rak baksida, så hänger man dem över ett väggfäste, svårt att förklara ;) men är iaf superdupermega nöjd :D

Peppe
0

murarhink på marken. gillar inte tanken på att hästen ska dricka i en hög ställning. har inga problem med spån i hinken, däremot lite höstrån men det blir det ju upphängt med.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

__iE
0

Gordon o dem har nog sånna som Cilla beskriver - låetr iaf som det :P
o Ballerina o dem har vattenkoppar :)

Mandysan
0

Foxen har en stoor vit balja på golvet….

Snuttan2
0

Tackar för alla förslag! Ska fundera över vilka lösningar jag gillar å vad som passar hos mig :)

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina ser ut så här, dom är kanon, lätta att lyfta loss och rengöra, (denna är skitig för den har stått på golvet till en Shettis under auktionen och jag har inte hunnit rengöra den ännu) Generad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst