ryggont
borstade hästarna nu i kväll. märkte att rut reagerade väldigt mkt när jag rörde henne på ryggen. dessutom så hade hon en ruva stor som en brun femtioöring på ryggen.
nu har jag läst om regnskållor. kan det vara det hon har har???
när jag drog med fingrarna från manken till början av korset så "hukade" hon sig från fingret. hon började att steppa lite oroligt oxå.

Det kan ju vara så att hon har gått omkull lite illa i hagen. Det brukar Lucky göra med jämna mellanrum (han är lite sprallig av sig
). Men efter lite massage och ev. efter att ha haft ut kiropraktorn så är han bra igen!
Hoppas du hittar vad som som är fel.

får väl känna på henne dagligen och se hur hon reagerar. hon är ju ganska så tjock och växer ju nu så det kanske har med saken att göra…
får se om det står ett föl en dag när jag kommer ut. hon stod med en shettishingst förra sommaren.

Spännande, berätta Lisette har du köpt ett sto?
-Berätta mer=nyfiken ju:)

neeej jag har bara lånat henne av mina grannar. :D

Ok :)
Regnskållor brukar var minder än som femtioöringar. Hon kanske har skadat sig?
När vi köpte vårt sto så var hon jätteöm i sin ryggmuskulatur när man drog med handen över ryggen. Hon reagerade däremot inte när man gav punkttryck. Tog ut kiropraktorn när vi fick hem hästen och hon konstaterade att det berodde på kylan. Laserbehandling och massage, sen var det väck och har inte återkommit sen dess och det är mer än ett år sedan.
En del hästar reagerar som du beskriver utan att ha ont. Då kan man testa att massera lite på ryggen först och sen känna. Börja löst och tryck sen hårdare. Börja en cm från ryggraden och dra ett par fingrar. Gör om samma och gå igenom hela ryggmuskelns bredd från manken till korset.
Men har hästen en ruva så har hon nog trattat dit i hagen o slagit sig.