Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettefterlysningar
Läst 2634 ggr
League
1

Stulen Ponny!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ponnyn Juli blev igår Stulen från stallet i Falekvarna Falköping.

Hon är ett rödskäck-sto med ett blått öga, 120-130cm i mankhöjd och 1,5år gammal (2år enl "hästkalendern" efter nyår)

hon försvann mellan 18:0-21:00, från boxen i stallet.

Personen som lånat ut/sålt hästen har gjort det olovligen (hen äger INTE hästen) Detta är såklart polisanmält, men ägaren vill ha tillbaka sin ponny och ju fortare dess bättre!

har du sett Juli? vet du vart hon finns? kontakta polismyndigheten i Falköping!

Stallmima
1

Dela gärna detta på facebook då spridningen är ofantlig, hoppas verkligen ägaren får tillbaks ponnyn

chade
0

Så det är en person som gått och sålt en annans häst bara sådär? fyy 😮

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Spiritinthesky
1

Hästen ligger ute till Salu på olika salusidor. Det står på andra disk. Forum att ärendet är lämnat till polisen.

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Stallmima
1

Har ponnyn pass och är chipmärkt??   Är den renrasig?  Vem står som ägare?   #3 Vilka sidor ligger den ute till salu?  Du kan pm:a mig om du inte vill lägga ut det här  🙂

Spiritinthesky
1

Blocket, bukefalos och Facebook :) tror inte allmänheten bör lägga sig i mer nu när polisen är underrättad om det. Måste bara fråga TS om det är du eller hen som sålt/lånat ut ponnyn som har initialerna HB?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Moast
0

Men gud så hemskt! Hoppas hon snart är hemma igen

League
11

hittad och hemma :)

chade
0

#7 åh vad skönt att höra!

League
0

#5 den som "lånat ut/sålt" ponnyn.

amanda04
0

vad hemskt

WornOut
1

Ts, måste bara ifrågasätta vad du menar med hittad och hemma? eeh..

chade
3

#11 Antagligen menar hon nog att ponnyn blivit hittad, och är hemma hos rätta ägaren!

Hualilai
0

Intressant att ponnyn helt plötsligt är "hittad och hemma"… När jag senast kollade (idag) så stod hon kvar i samma hage som hon har gjort sen hon "försvann". Men sen var hon ju aldrig stulen heller vilket jag antar att TS också förstod eftersom hon nu är hittad och hemma :)

XOXO//Hua~

[EmmiieErixon]
3

va ponnyn aldrig ens stulen eller?

WornOut
0

#12 som #13 skriver så står ponnyn kvar i samma hage fortfarande och därför frågar jag ts vad hon menar med att hästen är hittad och hemma..

[EmmiieErixon]
0

därför jag började undra för att det va typ konstigt bara ?

WornOut
0

hehe ja det kan man säga :p

chade
0

jaha, jag har inte följt detta riktigt, så jag visste inte att ponnyn stått kvar i hagen hela tiden? Vadå var ponnyn inte ens borta från första början? 🤦‍♂️

League
1

ponnyn blev stulen, men nu är hon hittad. Skit samma huvudsaken är ju att allt är Bra :)

amanda04
0

är hon till salu igen eller