Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: stallet
Läst 1028 ggr
hannah96
0

hyra ut sin transport?!

Hur gör ni som har transporter? Hyr ni ut eran, och isåfall för hur mycket och till vilka? =)

Sarah
0

Jag vill eg inte hyra ut min, men har svårt att säga nej till folk i stallet som behöver då och då. Tar då 150kr som kompispris av dem.

Annette
1

Aldrig.

Jag köpte den ny och vill inte ha andras hästar i den. Både pga smittorisk och att folk är så slarviga.

Joseff
0

Jag drar mig för att låna ut transporten, det är så svårt och besvärligt att göra upp om några skador sker. Så jag säger oftast nej av den anledningen. Men om jag skulle hyra ut skulle det bara vara till de personer jag har en bra magkänsla för, eller att vi kommer överens att de som lånar står för alla ev skador under tiden de lånar transporten :)

Joseff
1

Men man kan ju verkligen tjäna en slant på att låna ut! Det är ju jättesmart om transporten står still mycket. Jag skulle ta hälften av vad bensinmackerna tar :)

Annette
1

#4. Det är inte värt pengarna med tanke på vilka risker man utsätter sin transport för. Folk är inte rädda om saker, det fick jag erfara de år jag hyrde transport.

imsuchadiva
0

Aldrig! Inte ens till närmsta vänner.

Joseff
0

#5: Jag delade upp mitt inlägg i två, du kan ju läsa vad jag skrev ovanför #4 :)

Peppe
0

Nej det gör jag inte. Vi köpte också en ny transport och dum som jag var lånade jag ut den till en kompis. Deras häst (som var såååå snäll) gjorde de första och enda (!) sparkmärkena i den transporten och som grädden på moset backade dom in i ett staket och bucklade till ena skärmen. Aldrig mer!!

Enda undantaget är om någons häst står inför döden om någon inte får låna transporten till klinik, då kan jag göra undantag. Kanske.

Som sagt folk är inte rädda om saker! 😕

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

WinterPrince
0

Jag långtidshyr ett släp som jag också hyr ut i andra hand. Där skrivs ett kontrakt varje gång det hyrs ut, och hyrestagaren står för självrisken om något skulle hända + att ev skador som hästen orsakar (de täcks inte av försäkringen)

Gronstedt
1

Hade jag en transport skulle jag nog lägga ut den på FlexiDrive.