Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 589 ggr
elin
0

Tävlat idag! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

L:b 1 då, jag e hel nöjd.
I mars i år tävlade vi på L:D och nu e vi på L:B och de e kul att vi kommit så mkt framåt på så kort tid :)

Men som sagt idag, va första dressyrtävlingen utomhus, va folk typ runt hela banan och hästar lite varstans. Nisse blev rätt spänd och inte minst jag.. Men grejjen e den att nisse är en pärla och detta är trots allt första dressyren eftersommaren och 3:dje ngnsin. Så jag e jätte nöjd :) Fick beröm av folk igen, alltid kul o höra!

När jag rider fram så sitter jag i varje steg o fokuserar på mina hälar, men sen när jag kommer in på banan så pekar tårna rakt ut och då blir Nisse rätt lojj tyvärr, dumma mig :/
Men hon va sååå duktig ändå, och fatta galopp där hon skulle och vi fick + på mellanskritten :D

Och jaaa… jag behöver ju inte säga vad jag gjorde? GeneradGenerad
Fattar inte hur jag lyckas, programmet sitter som berg i ryggraden innan och ändå missar jag en grejj iaf… Fast förra gången red jag fel 2 gånger och de va mer pinsamt ;) Idag va ba en *visslar*
Men de e inte lätt när man har typ svårt att memorera hoppbanor och dressyrprogram :/ Man får göra det bästa av situationen och skratta bort de :)

Red iaf ihop 54 % trots en felridning och lojj högergalopp, jag e jätte nöjd och stolt över min tjejja då vi inte direkt är erfarna på dressyrbanan! Världens bästa Nisälla <3<3<3
Hon va verkligen super fin på framridningen, trampade på som den prinsessa hon är, i jätte fin form<3 Fattade lydigt galopp och kändes jätte fin i halterna och travade direkt när jag bad om det, verkligen super lyhörd! Nu ska vi öva o öva på att de ska hålla hela programmet i fortsättningen också, bara mattes dumma skänklar som ska va där de ska! För Nisse vill alltid göra matte glad o göra de hon ska :)

Vi hade inte möjlighet att stanna till dagens slut utan åkte hem vid 15.30 ca och såg inte prisutdelningen eller fick reda på placeringarna i de olika grenarna men antar jag kommer få reda på de rätt snart :) Men de va jätte hård konkurrans kan jag lova, väldigt erfarna ekipage! Och så måste jag berätta att Nisse gick RAKT in både när vi skulle dit o hem, snacka om duktig!!!

**Jag e så jävla stolt över min lilla tjejja, min bästis <3
Nisälla, världens bästa häst och vän! JAG ÄLSKAR DIG!!!<3<3

/** Stolta elin

/Elin

__iE
0

Kul att det gick bra! :D

Katter3
0

Vad roligt! :D

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Snuttan2
0

Vad roligt :) Inga fler bilder?

Du får tävla mer så du får upp lite tävlingsrutin ;)

Between
0

Kul =D Alla gör fel nån gång bara 1fel är bra , efterhalva banan får jag minnes förlust å minns inge mer^^

Mangis
0

Bra att du är nöjd. Jag blir så impad av din analytiska inställning, Elin! Grattis till den fina insatsen och att du vet vad som blev fel. (Låter lite konstigt nu, men hoppas du förstår vad jag menar…)

tessa
0

GRATTIS!!!

AliceL
0

grattis, jättebra ju :D

Believer
0

grattis =P

gejsa
0

Övning ger färdighet heter det ju. Det kommer att bli bättre och bättre. Kul att det gick så bra allra redan för dig elin. Grattis! :)

MiaMaria
0

Va kul!! =)