Träns
Tänkte börja spara ihop pengar lite smått till ett nytt träns till pållen, tänkte höra ifall nån kunde rekommendera ett bra märke, dvs bra, "prisvärd" kvalité? Tänkte mig nått runt 1000 kr, är det ett rimligt pris eller bör man "satsa" mer?
MVH// Louise :)

Alltså det hela beror ju helt på vad för kvalité och utseénde du satsar på.
Jag sparar just nu till ett passier träns, de biligaste ligger på ungefär 1600kr och då är jag inte säker på om tyglarna kommer med eller om jag får hosta upp lite under tusen-lappen för det med…

Hmm.. Utseendet är väl inte det som är viktigast (om man nu kan säga så :P), kanske i så fall inte för mkt "detaljer", utan rätt så enkelt, svart (måste ju matcha sadeln iaf, haha).. Vill väl främst att det ska hålla ett tag o inte gå sönder efter nått år bara.

Alltså det finns ju massor med märken!
Men de flesta som jag iallafall är intresserade utav ligger oftast runt 1500kr och då tillkommer ofta tyglar, eller att tyglarna är vävribb, vilket jag knappast vill ha ändå så det är detsamma :P
Och även vissa dyra håller ju dålig kvalité…
Hubertus ligger runt 700-900 och är helt okej kvalité. Stilrena och snygga.
Ett tips är att köpa på tradera!

Fast då får man ju begagnat å det är inte så säkert att det är väl omhändertaget….

använt i ca. 2 mån, köpte de för 649kr

#7 men hon ville väl ha ett svart..?*;)

#9 - jaha hehe, annars vet du vart ja bor louise :)

Och ett kvalités träns..? Får man knappast för 600kr och det brukar isåfall finnas en tillverkare till det om det är utav bra läder, så det är det antagligen inte heller..