Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 6749 ggr
Chestnut
9

Ridstövlar & shortchaps för breda vader

Vad har ni för några tips?

Rent krasst är mina vader som timmerstockar (jämntjocka hela vägen) och jag har stora, breda fötter. Lycka till med att hitta stövlar som inte är måttsydda för x antal tusen…

Med vänliga hälsningar
Chess

Lexiia
0

Jag har tjocka vader å köpte hööks shortchaps i stolek XL (dom bruna då ja e tokig i brunt, mocka) å de va precis så ja kunde dra ner dragkedjan men efter ja väl på dom på vaderna å gick runt med dessa så har det blivit lättare att dra ner dragkedjan å ju mer ja använder dom ju lättare är det, dom töjer sig en del plus det är resor i dom.

Ja rekomenderar att du åker å provar dom.

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

chade
0

jag har samma problem, riktiga dunderklumpar till vader. hittar ingenting som passar mig, känns så tråkigt att bara strutta runt i ridskor. Men som också måste anpassas på grund av breda fötter. så man får ju köpa sånt som passar, istället för sånt man tycker är fint 😡

hittade ett par svarta chaps på citygross som jag fick på mig, men tyvärr var dom lite långa och skavde i knävecket. så har du långa ben kanske det är ett alternativ att kolla där?

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Lexiia
0

VIlken tur du har som hittar det på citygross! är inne i den butiken stort sett varje dag men inte hittat nått som har med ridsport att göra.

Chestnut
0

Nu så blev det ett par shortchaps från börjes som slank ner, 158:- överlever jag om de inte passar 😛 Smidigt att ha när vi tränar på hemmaplan även om dem inte är dösnygga direkt. 

#1 stl XL på dem chapsen är bara 38 cm i vadvidd. Iofs ser de ut att ha en ordentlig resår men 38 cm är på tok för smalt för mig… Har inget citygross i närheten. 

Kikade på Skara hästsports hemsida och såg att man kunde måttbeställa Dyón chaps. Iofs ligger dem runt 2000:- men det tåls ju att fundera på i alla fall att ha till tävling och träning ihop med snygga skor, även om jag hade hoppats på att komma undan under tusenlappen för shortchaps…

Med vänliga hälsningar
Chess

Lexiia
0

Skaras djuraffär är inte så seriös bara så du vet det! Bättre åka å prata med dom än att köra på webbshoppen. Ja skulle teoretiskt inte kunna få på mig hööks shortchaps men skam den som ger sig, åkte dit å prova å de GICK fast det skulle fattas 4 cm :o