Tatueringar
Jag är sugen på att göra en tatuering. Har alltid villa ha en i svanken men nu har jag hört att om man har det så får man inte sån där spruta (kommer inte ihåg va den heter) när man ska få barn.. De har avskräckt mej så nu vill ja få lite inspiration från er. Alltså jag skulle villa se bilder på era tatueringar!
jag har 2 st, en stooor drake som går från ca bh-kanten under armen till halva låret, å så har jag en mindre tatuering på handleden. har tyvärr inga bilder på dom.
ang svanken tror jag det är bullshit, precis som att tatueringarna skulle bränna om man röntka. men lovar inget.
men ett tips är: gör iiiiinte i svanken.. alla har det, och det är rätt ute nu just därför. varför inte göra något shysst på armen eller så?
ems, nej det är inte skitsnack. när dom sätter i ryggbedövningen i ryggen kan bläcket från tatueringen följa med vilket leder till blodförgiftning.. vet massor som fåt lida utav den tanken att det ska vara skitsnack, pga att dom gjort tatuering där och sedan värkligen behövt en ryggmärgsbedövning och inte kunnat få det för det.

det med svanken är itne bullshit, frågade mor min som är sjuksköterska. hon sa att även om tatueringen inte täcker det området där sprutan ska in, utan är runt om, så får de inte den bedövningen

Nä precis de där med att alla har de å att de är ute har ja också tänkt på:P Jobbade me en tjej i somras som hade som kattavtryck på vristen typ..de va ganska gulligt..fast ja vet inte om ja skulle villa ha just tassar..

#4 är det på vaden?

#5 vem var det du jobbade me då? Nån från Skåne? =)

#6 ja, ungefär nånstans mellan vaden och vristen, eller nåt sånt

jag har en tigerunge på axelns baksida
Jag har ingen än, men har en del idéer på motiv och så… Så nu hoppas jag bara att jag får råd nån gång också..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag har inga planer alls på att tatuera mig, men det är snyggt på andra… ; )
ok, tar tillbaka det där om svanken, trodde det var skitsnack, men då vet vi ju det!

Har ett band runt armen, en "kärleksfågel" på axeln och mitt stjärntecken innanför höftbenet.

ryggmärgsbedövning kan man få trots man har tatuering!!!!!
jag har gadd i svanken, hade kunnat få om jag velat. min svägerska fick trots sin tatuering.
det är helt o hållet upp till narkosläkaren. de har fått lära sig att sätta bedövningen eftersom så många har tatuerat sig i svanken.

men då är det väl flera narkosläkare som fortfarande inte vill ge….

som jag sa, det är upp t läkaren. de kan även flytta huden för att lägga bedövningen.

Jag ska till tatueraren idag och titta på bilder han förhoppningsvis har hunnit rita upp åt mig och mina systrar.
Vi ska göra samma tatuering som har en speciell betydelse för just oss tre :o)
Jag har stora förhoppningar på att han ritat något riktigt fin, han har varit grafisk designer i över 20 år så han borde ju kunna rita ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

men men men, vad har hänt med din tatuering som du skulle ha med gossarnas namn? =)

#19 Jag suger på den…jag vet ännu inte vad och HUR jag vill ha den…men det kommer, var så lugn jag vill bara inte förhasta mig om den för jag vill ha den riktigt speciell ;o)
Blir denna som syrrorna och jag ska göra bra så kommer han nog få rita upp en till senare med mina killars namn etc inbakat :o)
I helgen är det ju tatueringsmässan i sthlm, jag ska nog ditr och se vad jag kan göra :).. Har jag råd så tänker jag tatuera mig :)

#21 Ena syrran frågade om jag vill gå dit med henne (hon är tatuerings oskuld fortfarande *hehe*), men jag kan inte dessvärre.

jag är också väldigt sugen på svanken. Men just för att det är så många och att jag tänker skaffa mig barn och då vill jag nog ha alla olika bedövningsprutor som finns
Men innan jag bestämmer mig så sitter jag och beundrar min kompis tattuering som hon har i ljumsken.
Efter då hon har fått barn kommer det säkert se ut som en stor skräck ödla eller något 

#23 den tatueringen gillade jag skarpt!:D
#7 Nej hon var inte från skåne. Hon bor i hälsingland.

Äh, han hade inte hunnit rita upp något än så jag får masamig dit igen i början på nästa vecka igen…jag vill ju NUUU :o/

#27 Något specialkomponerat just för oss tre…våra initialer ska vara med sen ska tatueringen symbolisera oss som tre starka systrar som återfunnit varandra…typ :oD

Hela grejjen med att tatuera sig är ju det onda…:D

Smärta är relativt ;o)
Nu har jag också en :):).. Ett E blev det på högra skuldran

jag har en drake på vaden, en ernhörning mellan skuldrbladen en ett tribal-band runt högeröverarm och så en i svanken…
jag var en av dom första som hade i svanken men nu har som sagt alla det… lite trist…

#33 har du några bilder på dom?

Själv vill jag ha en tatuering i nacken, bland annat. Men inte bestämt vad, streck-kod är tufft :)
Nu har jag oxå gjort en :) En tribal sol mellan skulderbladen. Har tyvärr ingen bild än. Gjorde den igår =P

Jag ska göra några förutom den jag har: Drake på vaden (som jag rittat själv) en kobra i ljumsken. En pegasus mellan skuldrorna, Mitt namn på armen, stjärnor på sidan av ryggen..