Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 732 ggr
SofiaR
0

Eran bästa hoppträning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägg gärna in bilder då hoppningen gått som bäst för dig och hästen. Då allt precis klaffar.

Här är en bild på mig och ponnyn Quancy. Första gången jag hoppade med henne på ca 1 ½ år.

AliceL
0

Bild från framridning till div 3 final. Vann förklassen med två sekunder av 20 lr 30 starter, kom inte ihåg, men hon kändes jättefin iaf. I lagklassen var jag nolla med bästa tid. Det var en lyckad tävling. :)

Mandysan
0

Tyvärr så har jag inga bilder från när det går riktigt bra… Foxen går dåligt när kameran är framme ;-)

SofiaR
0

*putt*

Loa-bg
0

Det var nog i våras med Casanova. Min tränare var knäppttyst när jag red och sen efteråt kallade han in mig och sa att när jag red så jäkla bra kände han sig välbetald ^^ Det klaffade verkligen då, jag kände mig som ett proffs, Casa lyssnade på allt och vi bara flög iväg över unirversums konstigaste och snävaste bana.

I slutet den lektionen blev Casa rädd för kombinationen och då sa tränaren att jag visste bäst själv hur jag skulle lösa det så det enda han gjorde var att peppa mig att tro på mina egna idéer. Och det gick! :D Fredrik, min tränare, är bäst!

(Bilden fr ett annat tillfälle)

HenriettaP
0

Jag har inga bilder, men det var ialla fall för kanske ett år sedan. Då hade vi på ridskolan en tjej som utbildade sig till hopptränare eller något liknande, och då minns jag att jag lärde mig jättemycket nytt och att det gick jttebra med hennes hjälp!

Anna
0

Oj det måste nog varit när Quito levde och hans ägare tränade oss i "omhoppningssvängar".

Det var vinter och becksvart ute så vi fick tända lampan över paddocken och sedan ställde hon upp hinder enligt den här otroligt snygga skissen, och vi red i galopp i den riktning som pilarna pekar. Hindrena var rättuppstående och stod på ca 90cm (Quito var ett russ på kanske 125cm) och direkt efter första hindret skulle vi direkt åt vänster för att galoppera över bommen, sedan en snäv sväng åt höger för att hoppa det andra hindret. Alltså, att vi red på en halv 8.

Det var så himla härligt för allting stämde - avstånden, rytmen i galoppen, avstampen blev bra och allting bara flöt på. Så ja, det måste varit den bästa tror jag.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Between
0

Har inga bilder , men igår fick vi hoppa bana , på 110cm rekord för mig och Jozzi, Jozzi var jätte duktig, hon hoppa med hästar på 170 ;)

Bästa lektion!