svullnad?
ett konstigt fenomen. Mirran är svullen i ena frambenet runt kotan typ. om jag promenerar med henne ca 5 minuter är det borta.. vad är detta? vad beror det på? hon är lite varm men haltar inte

Kan vara en galla som inte är farlig om du trycker på den och den putar ut på andra sidan så är det en genomgående galla och dom är inte farliga och som du säger att den går ner när du har gått med henne så brukar det inte vara något farligt du kan ju börja att ha natt bandage på henne.

Börjar du röra på henne får du ju igång blodcirkulationen och svullnader kan gå ner därför, eller att hon får svullnaden för att hon står å belastar fel å genom att gå belastar hon inte fel å svullnaden går undan..?
Hur gick det med hältan du funderade på, kunde inte hitta den tråden nu…
#2 den tråden försvann. detta är väl typ samma sak. hon är svullen, liiite varm. hon haltade liiite första dagen, inte nu. men första dagen var det ävdå så lite att jag såg det inte ens.
#1, ja men det är inte som en galla… det är mer som morgon-ben, fast att den återkommer när hon ställer sig efter abra någon timme…och på bara ett ben..!
borde man kunna rida ändå?

rådfråga en veterinär om du är osäker det är ju bara att ringa och fråga dem hur du ska göra, eftersom det kommer tillbaka när hon står still.

Är hon svullen på samma ben som hon haltade lite på?
Är det på benet som hon markerade på så har hon nog fått en smäll på det som kanske gör att det är lite svullet. Är det Inte det benet så kan det vara som så att hon har ont i det benet och står och avlastar på annat ben som är svullet = mindre bra…
Eller att hon fått smällar/överansträngt eller något på flera ben…
Det är andra dagen efter att hon haltade lite?
om jag var du hade jag tagit vetrinär!
Säkrast!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#5, samma ben.
Hon markerade lite i tisdags, igår inget men lite svullen, idag har vi inte varit ut än…

Är det på samma ben skulle jag vänta lite, markeringen var ju jätte liten och är borta? och att det blir lite svullet och varmt medans de läker är inte särskilt underligt. Men jag skulle nog undvika att låta henne stå alltför mkt, skritt-maskin, promenader och vara i hagen där man iallafall brukar röra sig lite så man håller igång lite och det inte står och blir tjockt, utan transporteras bort..
ok! tack för tipset!

Det kan vara en varning på senan, beror lite på hur det ser ut. Mangis var inte halt av sin första senskada, bara en marginell rörelseförändring (sträckte inte ut frambenet fullt).
mirran ser nu bra ut i benen. reds lite lätt igår, har fått smörjt på linement 1-2 ggr om dagen. imorse var hon sval och inte gallig. så nu ska jag ut och trava lite i afton (är något pigg nu, hade snurrat runt i boxen hela morgonen)
skönt iaf! nu blir tävlingar och träningar igen..