back on track
finns det något utgångsdatum eller bilr det sämre med tiden.. kan man tvätta det och funkar dom lika bra efter det ?

Tvättar du dem försvinner en hel del utav vad det nu är i dem *glömt bort exakt hur de är uppbygda*…

Jasså är det så? Men ska an inte kunna tvätta dom då?

Man ska undvika det, tror det är handtvätt som gäller annars för att som maximalt undvika att tvätta ur det?

Okay…men en riktig hästsvett är ju svårt att få bort me handtvätt..

jo, jag annvänder mina mkt försikgt därför :P
Jag har varit i travstall där man dels bara inte tvättar mkt, men även undviker extra på backontrack eftersom det förstörs och är dyrt att köpa nytt, där är sakerna liksom tydligt formade och värkligen uhhh hård skorpa på insidan liksom..

men usch!! Måste väl bli otrevliga skav av det??

Njaa, såg inga, men de värms ju upp liksom emot huden varje gång hästen har på de… Och travhästar i träning hålls ju rejält rena genom att spolas varje dag och täckas nästan konstant (iallafall de jag råkat på) så de var ju liksom inte så mkt skit, som bara värkligen svett…

kay men gammal svett kan väl me skava??

jopp.

hahah kort och bra!!! hihi du är rolig du!!

jag har annars valp som det är meningen att den ska sova som inte vill sova ännu utan tycker att vi ska anitnge ut (fastän han inte värkar gilla mörkret) eller leka. Är lätt att vara kort då ;)