suck, jag kommer aldrig orka..
bussarna har blivit helt omändrade och mina pendlingstider är katastrofala..
jag kommer få åka 6.00!!! här hemmifrån, är i hässlehom 6.25, sen går nästa buss 07.12!!! till Önnestad, är i Önnestad 7.45 och börjar 8.30..
FY FAN SÄGER JAG BARA!! Och det spelar ingen roll om vi börjar 10 eller 12.30, finns ingen buss som passar till dem tiderna så jag kommer få åka skittidigt och sitta och vänta i skolan..
Hemvägen som passar med "mina" busstider är 15.50 slutar vi, och 16.05 går bussen så på 15 min ska jag springa 3 km till bussen.. Är i stan 16.37, och sen går bussen till Röke 17.45!!! över en timmes väntetid!! är hemma 18.10..
Och slutar vi 11.30 eller 14.00 så måste jag ändå ta den bussen!!
jag vill bara hoppa av..
GE MIG ETT KÖRKORT OCH EN BIL!!

gaaaah
hur går det med körkortet nu?
Dina föräldrar kan inte skjutsa (fasiken glömt hru det stavas igen) dig?
usch, det lät verkligen inge roligt.
men se det postiva, du hinner plugga mellan väntetiderna, och slipper det när du väl är hemma !

#1 tyvärr kan jag inte det :/ det är drygt 1 timme rak sträcka med bil, mamma skulle få sitta i bilen i 4 timmar varje dag för att köra dit mig och sen hämta mig igen.. det håller inte, och framförallt inte med pengarna fär bensinen..
på fredagar 11.30 kan hon hämta mig, men thats it!

jag tyckte det var jobba pendligttider i 1:an när jag åkte 7 och var hemma 17, och jag var så sjuuukt nära på att hoppa av..
2:an var hur bra som helst, allt klaffade..
Och nu! 6 och hemma 18.15.. och hinna mocka och rida, äta, duscha och gärna komma i säng innan 22, eftersom jag måste upp 4.45..

Hur långt ut i skogen bor du egentligen? :S
Kan inte vara roligt.. Har inget vettigt att säga…
Kan du inte få rättighet till taxi då? Snacka med dom på skolan, eller kommunen kanske är ännu bättre… För det där låter inte alls roligt :S

#5 Bor ju i utkanten av Röke, är ungefär 2 km att komma ner till själva byn..
Men det är inte bara mig det drabbar, det är många som läser i kristanstad, som också får sjuka tider, men dem kan ju ta tåget från hässleholm till kristanstad och från kristanstad till hässleholm, det kan ju inte jag, finns ju ingen hållplats i Önnestad xD
Men pappa har ringt till skånetrafiken och frågat hur dem tänkt och dem bara: "ja, men vi ska ju sattsa mer på tågen, och det förvärras inte om man tar tåg från häeeleholm till kristanstad"
och pappa bara: "kanske det, men jag har en dotter som går i skola i Önnestad"
Och dem: "ja, men hon kan ju ta tåget"
och pappa: "jaha, och var hoppar hon av i Önnestad då, jag har då aldrig sett en tågstation där xD"
Och dem: "kristanstad"
pappa: "det hjälper ju inte hennes ett jävla dugg, hur ska hon komam från kristanstad till Önnestad sen då?"
Och dem: "det går väl bussar"
pappa: "väl? alltså förvärras resetiderna ganska mycket"
sen la han påååå!
sicken service man fick ;)
Kan du inte ta tåget då? Nu vet jag inte alls vart Röke, Önnestad och allt det ligger… Men det kanske går att pyssla ihop nån alternativ väg? :)

slo, kolla #7 ? ^^
jobbigt med sånna väntetider, tkr jag har dumma, men dina är ju helt klart värre! men om du ändå väntar kan du ju plugga på ngn läxa från skolan, erl plugga bil ;) sen klara teorin o uppkörningen o whaaala ;) så har du körkort o kan köra dit ;) :P
Jennie, jag läste det typ tre gånger till nu bara för det, men fattar fortfarande inte :P Om hon tar tåget till Kristianstad så kanske det går nån buss från Kristianstad till Önnestad som går snabbare än den andra vägen? :P Eller har jag snurrat ihop allt nu? :D

hahah, nej jag vet inte ^^ Skånetrafik gubben visste ju tydligen inte heller ^^ MAn får väl ta en buss o tågtidstabell o klura lite själv ;P

att ta tåget till k-stad och sen buss därifrån till Önnestad blir ännu längre resetid.. :/

Jag kan svara på den frågan.. Det går bussar från Kristianstad till Önnestad..De går rätt ofta oxå t.o.m. om det kanske kan hjälpa =)

jo, jag vet att det går bussar, men dem passar inte..
Nääääääääääääääe.. Va pain!! :/ Hmm.. Snacka med de på skolan, de MÅSTE ju kunna göra NÅGONTING!! :S
Hade det inte varit för hästarna kanske du kunde bo hos nån kompis på veckorna… :)

Jag har bara en sak att säga, stackars dig! :(

fyfan!! o jag klagar på att jag får vänta 40min på min buss 1gng i veckan